۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 55277501

پلینیوس بزرگتر (۲۳-۷۹ میلادی )، طبیعت شناس باستانی، برای اولین بار وجود پریدوت را در جزیره­ای کوچک در ساحل مصر ثبت کرد. این جزیره توسط مصریان باستان به دقت محافظت می­شد، زیرا تصور می­شد که محل گنجینه­های با­ارزش است. اعتقاد زیادی بر این است که برخی از زمردهای معروف کلئوپاترا در واقع پریدوت بوده­اند. پریدوت در میان فراعنه در مصر محبوب بود و حتی امروزه نیز جواهر ملی مصر است

علت نامگذاری ماه آگوست!

رنگ، معنی، تاریخ و نماد سنگ تولد آگوست

سنگ ماه تولد آگوست، پریدوت، یک سنگ طبیعی سبز روشن، باستانی و کیهانی است که در گدازه­های آتشفشانی در هاوایی و در شهاب سنگ­هایی که روی زمین افتاده­اند، پیدا شده است. مصری­ها پریدوت را "گوهر خورشید" می­نامیدند و معتقد بودند که دارای قدرت درمانی ویژه­ای است.

رنگ سنگ تولد آگوست

پریدوت به طور کلی به معنی رنگ سبز روشن است. این سنگ رنگی منحصر به فرد دارد، زیرا همیشه سایه­ای از رنگ سبز است و هیچ رنگ دیگری ندارد. شدت رنگ بستگی به مقدار آهن موجود در آن دارد. هرچه آهن بیشتر باشد، رنگ سبز آن عمیق­تر  و زیباتر خواهد بود (و به طور کلی ارزشمندتر است).

پریدوت هم سنگ روز است و هم سنگ شب، که رنگ درخشان خود را حتی در زیر نور مصنوعی حفظ می­کند. به همین دلیل، گاهی اوقات "زمرد عصر" نامیده می­شود.

تاریخچه پریدوت، سنگ آگوست

پریدوت ها یا

۱) در اعماق گوشته زمین در دماهای بالا یافت می­شوند و با فعالیت آتشفشانی به سطح می­رسند.

۲)  یا سوار بر شهاب سنگ­های شعله­ور (که شهاب سنگ­های پالازیت نامیده می­شوند) به سوی زمین روانه می­شوند. حالت دوم نسبتا نادر است و رسوبات پریدوت معمولا برای جواهرات بسیار کوچک است.

پلینیوس بزرگتر (۲۳-۷۹ میلادی )، طبیعت شناس باستانی، برای اولین بار وجود پریدوت را در جزیره­ای کوچک در ساحل مصر ثبت کرد. این جزیره توسط مصریان باستان به دقت محافظت می­شد، زیرا تصور می­شد که محل گنجینه­های با­ارزش است. اعتقاد زیادی بر این است که برخی از زمردهای معروف کلئوپاترا در واقع پریدوت بوده­اند. پریدوت در میان فراعنه در مصر محبوب بود و حتی امروزه نیز جواهر ملی مصر است.

پریدوت ها همچنین ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ هاوایی دارند. تصور می­شود که آن­ها اشک الهه آتشفشان پله هستند.

نمادگرایی پریدوت

پریدوت، رنگ سبز روشن طبیعت، با هماهنگی، سلامتی، خواب آرام و آرامش همراه است. پریدوت که به عنوان سنگ مهربانی شناخته می­شود، با تجدید حیات به همه چیز خشم را آرام می­کند.

گفته می­شود که وقتی این سنگ بر روی طلا قرار می­گیرد، از فرد در برابر کابوس­ها محافظت می­کند. در ظاهر، همچنین، اعتقاد بر این است که پریدوت به افسردگی کمک می­کند.

علت نامگذاری ماه آگوست!

حقایق سنگ تولد آگوست و فولکلور

وزن بزرگترین پریدوت که تا به حال پیدا شده است ۳۱۹ قیراط است که در موسسه اسمیتسونین در واشنگتن قرار دارد.

پریدوت در بین خانواده­های سلطنتی بریتانیا محبوب است. دوشس کمبریج یا شاهزاده خانم کیت از یک جفت گوشواره پریدوت، توپاز آبی و الماس استفاده می­کند. پادشاه ادوارد هفتم پریدوت را به عنوان سنگ قیمتی مورد علاقه خود اعلام کرد. جواهرات پریدوت اغلب از دوران ادواردین (و همچنین دوران ویکتوریا) یافت می­شود.

در دهه ۱۷۰۰، یک شهاب سنگ که در سیبری فرود آمد حاوی کریستال­های پریدوت بود که نسبتا بزرگ بودند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید