ترکیب تیم اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی اعلام شد.

اعلام ترکیب تیم اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی و ۷ سیگنال مهم

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، صبح امروز اسامی وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای صدارت وزارت‌خانه‌های اقتصادی اعلام شد. اولین پیام‌ها از معرفی تیم اقتصادی دولت رئیسی چیست؟ ترکیب تیم اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی اعلام شد. جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، رضا فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت، محمد هادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی، سعید محمد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سید جواد ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و علی صالح آبادی به عنوان ریاست بانک مرکزی معرفی شده‌اند.اما معنای این تیم چیست؟

ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز در تحلیلی کوتاه نوشته است این تیم به این معناست که:

١- سکان اقتصادی در دست محمد مخبر است نه فرهاد رهبر.

٢- احتمال افزایش سهم نهادهای عمومی غیردولتی.

٣- احتمال کاهش سهم بخش خصوصی.

۴- اصرار بیشتر بر خودکفایی.

۵- جلوگیری بیشتر از واردات.

۶- کنترل بیشتر قیمت‌ها.

۷- حمایت اسمی از بورس.

و در نهایت خیلی خلاصه: فریز شدن اقتصاد ایران .

با این تیم اقتصادی، اگر قبلا یک نهاد عمومی برای توزیع پوشک بچه هم سامانه راه می‌انداخت اکنون خیلی بیشتر از آن به دنبال سهم خواهد بود. مردم هم در دوره کوتاهی احتمالا یک آرامش دستوری در اقتصاد را می‌بینند و بعد، مجددا فشارهای ناشی از تثبیت به سراغ زندگی آنها خواهد آمد.

کد خبرنگار: ۱۴
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    1 1
    نیومده، ساز فرافکنی نزنید لطفا!!!
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 1
    چقدراین تحلیل گران ناامیدی پمپاژ می کنن هر دولتی اومده همینطور نحلیل کردن
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    خوبه اقتصاد غیر دولتی آزادتون را هم داریم میبینیم که چه بلایی سر مردم آورده . خیلی جالبه که از یک طرف میگن دولت در بازار دخالت نکنه و بازار آزاد غیر دستوری خوبه و از اون طرف مدام سهم خواهی میکنند و مثلا میگن ارز ۴۲۰۰ تومنی را دولت حذف نکنه!! بالاخره تکلیف خودتون را روشن کنید . این جور کارشناسا گویا وکیل مدافع اونهایی هستند که دارن به نام بازار آزاد خون مردم را توی شیشه می کنند. همون هایی که هم از بیت المال می خوان بخورن( ارز ۴۲۰۰ و سایر رانت های دولتی ) هم به نام بازار آزاد جیب مردم را بزنند .
  • حسین شیرنژاد IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجه جناب رئیسی قطعا در مقابل سهم خواهی و زیاده خواهی عده ای محکم خواهد ایستاد.و هرگز سکان هدایت تیم اقتصادی را به آقای مخبر نخواهد داد.بدون شک کوچکترین کوتاهی و سستی در مقابل چنین افرادی ،سر آغازی می شود برای ،رسوخ در لایه های مختلف دولت و شروعی برای انواع فسادها و...علی برکت الله.ولی مطمئنم جناب آقای دکتر رئیسی لی ملاحظه جلوی زیاده خواهی دیگران با قدرت ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.ان شاءالله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید