امروز ۱۷ مرداد روز خبرنگار است، به این بهانه یادی می‌کنیم از برخی همکارانمان که در طول یک سال گذشته بر اثر دلایلی از جمله تصادف و یا ابتلا به کرونا و بیماری از میان ما رفتند و در این روز جایشان کنار ما خالی است.

روز خبرنگار و خبرنگارانی که امروز در میان ما نیستند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در یک سال گذشته خبرنگارانی به دلایل مختلف همچون ابتلا به کرونا و یا سایر بیماری‌ها جان خودشان را از دست دادند. برخی نیز همچون ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی در حین اجرای ماموریت‌های خبری و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی پر کشیدند. در این مطلب مروری داریم بر اسامی خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که رفتند و جامعه خبری را سوگوار کردند. روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی

ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در جاده ارومیه - نقده آسمانی شدند.

متاسفانه این حادثه ٢١ مصدوم و دو جانباخته داشت. مسافران اتوبوس واژگون شده، خبرنگارانی بودند که برای تهیه گزارش عازم دریاچه ارومیه بودند.

ریحانه یاسینی، متولد سال ۱۳۷۲ مدرک فوق لیسانس روزنامه نگاری از دانشگاه تهران داشت و در سن ۲۷ سالگی سردبیر ایرنا۲۴ شد. وی پایان‌نامه خود را با موضوع «مطالعه میدانی روزنامه‌نگاری اکتشافی در مطبوعات ایران» به تازگی ارایه کرده بود.

مهشاد کریمی دانش آموخته ارتباطات دانشگاه علامه متولد ۱۳۷۵ در سال ۹۵ همکاری خبر خود را با ایسنا آغاز کرد و در طول پنج سال خدمت یک خبرنگار فعال و پیگیر حوزه محیط زیست شد.

همه خبرنگارانی که امروز جای‌شان بین ما خالی است

علیرضا خزایی

علیرضا خزایی خبرنگار پیشکسوت ایرنا در آستانه هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، روز ۱۶ مرداد پس از مدت‌ها تحمل درد و رنج، قلب سرشار از زندگی اش از تپیدن باز ایستاد و آسمانی شد.

خزایی از مدیران، خبرنگاران پیشکسوت و نیروهای فعال و خستگی ناپذیر ایرنا بود و سه دهه از عمر خود را در حوزه‌های مختلف خبری از جمله ‌مشاور مدیر عامل، مدیر کل اخبار داخلی، مدیر کل استان‌ها، معاون اداره کل چند رسانه ای، رئیس مرکز ایرنا در مسکو، رئیس مرکز دوشنبه، خبرنگار مرکز کرمانشاه، سردبیر گروه اقتصادی، رئیس مرکز کرمانشاه و رئیس مرکز ایلام گذراند.

همه خبرنگارانی که امروز جای‌شان بین ما خالی است

فرزانه شعاعی

فرزانه شعاعی مترجم پیشکسوت و سردبیر اسبق سرویس انگلیسی ایرنا در دوم مرداد امسال به دلیل ابتلا به کرونا و در سن شصت‌وسه‌سالگی درگذشت.

وی دانش‌آموخته ترجمه در مقطع کارشناسی خبرنگار و مترجم و در آخرین سمت سردبیر گروه ایرنا انگلیسی بود که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به ایرنا پیوست. این خبرنگار فقید در سال ۱۳۹۳ از خبرگزاری جمهوری اسلامی بازنشسته شد.

همه خبرنگارانی که امروز جای‌شان بین ما خالی است

داریوش غفاری
داریوش غفاری که متولد آذرماه ۱۳۵۰ و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی بود، روز  ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰ پس از تحمل یک دوره بیماری در تهران درگذشت.

علاوه بر سال‌ها فعالیت خبرنگاری غفاری در حوزه دولت و مجلس، دبیری گروه سیاسی و ریاست دفتر نمایندگی ایرنا در کوالالامپور و دفاتر نمایندگی این خبرگزاری در استان‌های قم، البرز و غرب مازندران، ازجمله سوابق رسانه‌ای او بود.

همه خبرنگارانی که امروز جای‌شان بین ما خالی است

روح‌الله رجایی

روح‌الله رجایی، دانش‌آموخته مقطع دکترای رشته علوم ارتباطات بود که از سال ۱۳۸۰ روزنامه‌نگاری را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد.

وی روز سی تیرماه سال گذشته، پس از تحمل یک دوره کوتاه بیماری، به دلیل ابتلای به ویروس کرونا درگذشت.

 رجایی پیش از سردبیری روزنامه جام‌جم و دبیر بخش اجتماعی روزنامه همشهری بود. او سابقه حضور در نشریات همشهری جوان، تهران امروز و معاونت اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر و معاونت روابط عمومی‌پژوهشگاه علوم انسانی را داشت.

مسعود مهرابی

مسعود مهرابی صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه سینمایی «فیلم»، صبح  روز ۱۰ شهریور در سن ۶۶ سالگی به علت سکته به دیار باقی شتافت.

مسعود مهرابی، مدیر مسئول مجله فیلم و نویسنده چند کتاب سینمایی بود که از کتاب‌های او می‌توان به «تاریخ سینمای ایران»، «پوسترهای فیلم»، « کتابشناسی سینما در ایران»، « فرهنگ فیلم‌های مستند سینمای ایران»، « فرهنگ فیلم‌های کوتاه داستانی»، «فرهنگ فیلم‌های کوتاه داستانی» و «صد سال اعلان و پوستر فیلم»،«سیاحت نامه جشنواره های جهانی» اشاره کرد.

شیده لالمی

شیده لالمی، دانشجوی دکتری ارتباطات اجتماعی و دبیر اجتماعی روزنامه همشهری بود. او که سابقه فعالیت در خبرگزاری‌های ایرنا، میراث و روزنامه شهروند را نیز در کارنامه داشت روز شنبه، ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۹ چشم از جهان فرو بست.

او تجربیات ارزشمندی در سوژه‌پردازی و روایت منصفانه مشکلات مردم داشت.

همه خبرنگارانی که امروز جای‌شان بین ما خالی است

علی اکرمی

علی اکرمی در سن ۴۳ سالگی پس از طی یک دوره کوتاه بیماری کرونا، ۱۰ اسفندماه در یکی از بیمارستاهای شهر تهران دارفانی را وداع گفت.

اکرمی در روزنامه‌های ملت، توسعه، اعتماد و نوروز قلم زده بود و عضو شورای سردبیری پایگاه نفت خبر و مشاور مجله تهران شهر بود.
 

سیامک افشار

سیامک افشار، روز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ پس از یک دوره طولانی بیماری سرطان، به دیار حق شتافت. وی مسئولیت بخش ادبیات مجله کیهان فرهنگی و کیان را در سابقه کاری خود داشت.

 بیش از ۳۰ سال فعالیت در نشریات، مجلات، روزنامه‌های مختلف از جمله مسئولیت بخش ادبیات مجله کیهان فرهنگی و کیان و ۱۵ سال فعالیت در معاونت انتشارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به‌عنوان دبیر تحریریه و ویراستار ارشد هفته‌نامه مشعل از سوابق  وی بوده است.

همه خبرنگارانی که امروز جای‌شان بین ما خالی است

اشکان منصوری پورشیرازی

اشکان منصوری پورشیرازی، خبرنگار و بازیگر سینما و تلویزیون، روز دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ بر اثر عارضه کلیوی، درگذشت.

این دانش‌آموخته رشته بازیگری، در فیلم‌ سینمایی «هزارپا» و سریال‌های تلویزیونی «دلدادگان»، «هشت و نیم دقیقه»، «پرستاران» و «رقص روی شیشه» بازی کرده بود.

منصوری پورشیرازی، همچنین یکی از خبرنگاران فعال حوزه سینما و تلویزیون بود که در باشگاه خبرنگاران جوان فعالیت می‌کرد.

همه خبرنگارانی که امروز جای‌شان بین ما خالی است

حسین احمدی

حسین احمدی، فعال رسانه‌ای و صاحب امتیاز روزنامه «هنرمند» سه شنبه، پنجم مرداد در سن ۴۰ سالگی درگذشت.

حسین احمدی که ۴۰ سال سن داشت، فعال رسانه‌ای، مدیر مسئول روزنامه خوب و صاحب امتیاز روزنامه هنرمند بود. وی پس از نزدیک به یک ماه درگیری با بیماری و ویروس کرونا در بیمارستان درگذشت.

همه خبرنگارانی که امروز جای‌شان بین ما خالی است

حسن توفیق

حسن توفیق، متولد ۱۱ اسفند ۱۳۰۴ از مدیران مسوول نشریه طنز «توفیق» و بزرگ‌ترین برادر از برادران توفیق بود که دوره سوم این مجله را منتشر می‌کرد. او که به مدت ۲۹ سال مدیریت نشریه «توفیق» را برعهده داشت بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۱ خردادماه سال گذشته بر اثر ایست قلبی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

سهیل گوهری

سهیل گوهری متولد ۱۳۵۸ بود که در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۹ در تهران و به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. او فعال سیاسی اصلاح‌طلب، روزنامه‌نگار و مدیر سابق روابط عمومی باشگاه استقلال بود.

وی به عنوان روزنامه‌نگار حوزه اجتماعی، با پوشش دادن اخبار شورای شهر تهران فعالیت خود را ادامه داد و مدتی نیز با هیئت اتومبیل رانی استان تهران همکاری کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید