به دلیل شیوع جهش جدیدی از کرونا که اولین بار در کلمبیا شناسایی شده در بلژیک جان هفت نفر را که کاملا واکسینه شده بودند را گرفت.

نوع جدیدی از ویروس کرونا جان ۷ بلژیکی واکسینه شده را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از  تسنیم، شیوع دلتا ویروس در اتحادیه اروپا منجر به بازگشت بسیاری محدودیت ها به کشورهای عضو این اتحادیه شده است.

کمپین واکسیناسیون در آلمان عامل جلوگیری از بیش از ۳۸ هزار مرگ کرونایی

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان اعلام کرده که کمپین واکسیناسیون در آلمان از وقوع هزاران مرگ در این کشور جلوگیری کرده است.

نویسندگان تحقیقی که از طرف این انستیتو انجام شده است اعلام کردند: داده های به دست آمده مزایای برجسته واکسیناسیون در ۵ تا ۶ ماه شروع این کمپین در سال ۲۰۲۱ را نشان می دهد. این ارزیابی ها نشان می دهد که در جریان موج سوم کرونا از ۳۸۳۰۰ مورد مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری جلوگیری شده است. تعداد موارد پیشگیری شده از بیماری در اثر این کمپین واکسیناسیون هم بیش از ۷۰۶ هزار مورد بوده و تعداد بیماران در بخش های مراقبت های ویژه هم کاهش یافته است.

انستیتو رابرت کخ آلمان اعلام کرده است: این کارآیی بالای کمپین واکسیناسیون را به طرز چشمگیری نشان می دهد و دال بر این است که واکسیناسیون راه برای خروج از این همه گیری را هموار می کند. این نهاد بهداشتی در آلمان اعلام کرد که در حال حاضر کشور در آغاز موج چهارم کرونا قرار دارد و برای اینکه آمارهای کرونایی پایین بماند باید شمار افراد واکسینه شده حتی الامکان افزایش یابد.

موارد ابتلای جدید در آلمان همچنان افزایش می‌یابد

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای ۳۲۰۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت و ۲۴ مرگ کرونایی دیگر خبر داده است. بر این اساس نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در عرض یک هفته به ۲۱.۲ افزایش پیدا کرده است.

اروپا عوارض جانبی واکسن "جانسون اند جانسون" را تایید کرد

آژانس دارویی اروپا (EMA) هم عوارض جانبی در اثر تزریق واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون را تایید کرده است. بر اساس ارزیابی این نهاد بهداشتی در اروپا این واکسن می تواند در مواردی منجر به اختلال ایمنی موسوم به (ITP) و سرگیجه و اختلال وز وز گوش شود.

مرگ هفت نفر از سکنه کاملا واکسینه شده خانه سالمندانی در بلژیک به دلیل ابتلا به نوع جدیدی از ویروس کرونا

به دلیل شیوع یک نوع ویروس کرونا که برای اولین بار در کلمبیا کشف شد در خانه سالمندانی در بلژیک هفت نفر از ساکنان آن با وجود واکسیناسیون کامل فوت کردند. این افراد همه هشتاد سال به بالا و در شرایط جسمانی بدی قرار داشتند. در مجموع حدود ۲۱ نفر از ساکنان این خانه سالمندان به این ویروس جهش یافته مبتلا شدند.

این جهش ویروس کرونا تا به حال عامل ابتلای دو درصد موارد ابتلا به این بیماری در آمریکا بوده و در اروپا هم به ندرت شناسایی شده است. یک ویروس شناس برجسته بلژیکی درباره موارد زیاد مرگ افراد واکسینه شده در اثر آلوده شدن به این ویروس ابراز نگرانی کرده است.

مقاومت کمیسیون واکسیناسیون دائمی آلمان در برابر فشارهای سیاستمداران

رئیس کمیسیون دائمی واکسیناسیون کودکان در آلمان (استیکو) هم اعلام کرده که در تصمیم گیری ها در این باره تسلیم فشارها از طرف عرصه سیاسی نمی شود.

بسیاری از نخست وزیران و وزرا از استیکو خواسته‌اند یک واکسیناسیون عمومی برای کودکان را توصیه کند. این در حالی است که این نهاد بهداشتی در آلمان واکسیناسیون را تنها برای کودکان دارای بیماری های زمینه ای و نه همه کودکان لازم می داند.

بخش‌های وسیعی از جنوب فرانسه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان

دولت آلمان هم بخش های وسیعی از جنوب فرانسه را به عنوان مناطق با خطر بالای کرونایی ثبت کرده و از روز یکشنبه قواعد سخت گیرانه‌ای برای مسافران ورودی از این مناطق به آلمان اعمال می شود.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان بیش از ۴۵ میلیون نفر در آلمان کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند که منطبق با حدود ۵۴.۴ درصد مردم این کشور است. ۶۲.۳ درصد ساکنان این کشور هم حداقل اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کاهش سرعت کمپین واکسیناسیون در آلمان

سرعت واکسیناسیون اولیه در آلمان هم کاهش چشمگیری داشته و از شنبه هفته گذشته تعداد افردی که برای اولین بار واکسینه شده اند در این کشور تنها ۶۰۰ نفر بوده است.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان بار دیگر همه شهروندان را به تزریق واکسن فراخوانده گفته است: واکسیناسیون یک تصمیم شخصی است، اما همچنین تصمیمی است که بر همه ما در جامعه تاثیر می گذارد. هر شخصی به صورت جداگانه در این باره تصمیم می گیرد که ما چگونه پاییز و زمستان را سپری کنیم.

سفرهای خارجی از عوامل اصلی افزایش آمار مبتلایان جدید در کشور سوئد

نهادهای بهداشتی سوئد افزایش آمارهای ابتلا به کرونا را بخصوص به سفرهای خارجی مربوط دانسته اند. کارشناس کرونای دولت سوئد اعلام کرده که ۱۷ درصد موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور به توریسم اروپایی مربوط می شود. بازدید از باشگاه های شبانه هم به عنوان دلیل دیگری برای این افزایش شمار مبتلایان جدید عنوان شده است.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در سوئد تعداد موارد ابتلای جدید در این کشور نسبت به هفته گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. نرخ مبتلایان جدید در این کشور هم به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۵۹ مورد اعلام شده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۲۵,۰۷۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۰ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۳۱,۸۰۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۶,۵۹۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۴ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۱,۵۶۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۲۵۸,۹۵۳ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۲,۱۵۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۶,۰۱۴,۰۲۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۰,۱۷۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۳۸۳,۷۸۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۱۸۷ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۵۸۸,۱۳۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۲,۰۰۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۸۹,۴۴۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۲۵۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید