۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 55277183

دانشمندان هنوز نمی دانند که آیا سرعت شیوع گونه کلمبیایی از دیگر گونه ها بیشتر است یا نه.

کرونای کلمبیایی هم آمد!

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، دانشمندان هنوز نمی‌دانند که آیا سرعت شیوع گونه کلمبیایی از دیگر گونه‌های کرونا بیشتر است یا نه. گونه کلمبیایی که «بی ۶۲۱.۱» نامیده می‌شود و در کلمبیا ظاهر شده است طی هفته‌های اخیر در آمریکا ثبت شده است، اما موارد ابتلا به آن در اروپا بسیار اندک بودند.

تیم متخصص ویروس شناسی در بلژیک اعلام کرد که گونه«کلمبیایی» ویروس کرونا باعث مرگ 7فرد مسن در یک خانه سالمندان در این کشور شده است.

«مارک فان رانست» ویروس شناس در دانشگاه «لوفین» که تحقیقاتی درباره گونه جدید که در این خانه سالمندان انجام داده است گفت که هفت نفر از سالمندان در شهر«زافینتیم» در همسایگی شهر بروکسل در اثر ابتلا به گونه جدید جان خود را از دست دادند. این افراد هشتاد و نود سال عمر داشتند و حال برخی از آن وخیم بوده است.

دانشمندان هنوز نمی دانند که آیا سرعت شیوع گونه کلمبیایی از دیگر گونه ها بیشتر است یا نه. این گونه در حال حاضر حداقل یک درصد از موارد ابتلا به کرونا در بلژیک را شکل می دهد، در آمریکا دو درصد و در ایالت «فلوریدا» در آمریکا بیش از دو درصد را شکل می دهد.

بنابراین گزارش، گونه کلمبیایی که «بی.۶۲۱.۱» نامیده می شود و در کلمبیا ظاهر شده است طی هفته های اخیر در آمریکا ثبت شده است اما موارد ابتلا به آن در اروپا بسیار اندک بودند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید