لهستان و لیتوانی خواستار کمک اتحادیه اروپا به این دو کشور برای مواجهه با موج مهاجران از بلاورس شدند.

لهستان و لیتوانی خواستار مقابله اتحادیه اروپا با موج مهاجران شدند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از تارنمای شبکه الجزیره انگلیسی نوشت: مقامات لهستان اعلام کردند که طی دو روز گذشته از عبور ۱۳۳ نفر در مرز بلاروس با لهستان جلوگیری شده است؛ این در حالی است که در کل سال گذشته میلادی  این آمار ۱۲۲ نفر بود.

آژانس حفاظت مرزی بلاروس نیز روز جمعه اعلام کرد که کنترل مرزهایش با لیتوانی را با هدف جلوگیری از بازگرداندن مهاجران از لیتوانی تشدید کرده است.

لیتوانی در هفته‌های اخیر از افزایش عبور  مهاجران از بلاروس خبر داده است و این در حالی است که الکساندر لوکاشنکو، لیتوانی و لهستان را به تشدید تنش های مرتبط با مسئله مهاجران در مرزهای این کشور متهم کرد.

لهستان و لیتوانی از برخی از نهادهای اتحادیه اروپا از جمله کمیسیون اروپا درخواست کرده اند در مواجهه با این موج مهاجران کمک کنند و در راستای تقویت سیاست های مرتبط با مهاجرات و پناهندگی این اتحادیه گام بردارند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، وزیران کشور اتحادیه اروپا قرار است ظرف روزهای آینده مسئله عبور غیرقانونی مهاجران را از بلاروس به کشور لیتوانی طی یک نشست فوق العاده بررسی کنند.

در این نشست مجازی قرار است مقامات یوروپل نیز حضور داشته باشند.

اسلوونی که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، طی بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به اوضاع مرز بلاروس- لیتوانی، اتحادیه اروپا با تهدید امنیتی جدی روبرو است.

اسلوونی بر برگزاری این نشست مجازی تاکید کرده و اعلام کرده که یکی از اهداف این نشست توافق بر سر تدابیر لازم با هدف حفاظت از این بخش از مرز خارجی اتحادیه اروپا و تداوم حمایت ها از لیتوانی است.

مساله ورود مهاجران خارجی از بلاروس به لیتوانی از اوایل تیر آغاز شد و بر اساس اطلاعات مختلف بین ۱۲۰۰ تا بیش از ۲۰۰۰ مهاجر آسیایی وارد این کشور حوزه بالتیک شده اند.

ماموران مرزی لیتوانی که از عهده سیل مهاجران غیرقانونی برنمی آیند اجازه برای دفاع از خود در برابر افرادی را یافته اند که در مبادی مرزی این کشور به خشونت متوسل شوند.

اینگرید شیمونیته نخست وزیر لیتوانی اعلام کرده است که کشورش قصد دارد در مرز با بلاروس حصار احداث کند تا از ورود مهاجران غیرقانونی به لیتوانی جلوگیری شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید