مصرف بیش از حد هلو که سرشار از پتاسیم است، می‌تواند باعث فشار خون خطرناک شود و علائمی مانند خستگی، سرگیجه، افسردگی و تاری دید را به دنبال داشته باشد.

عوارض خطرناک زیاده‌روی در مصرف هلو؛ از افزایش فشار خون تا سرگیجه، افسردگی و تاری دید

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گزارش "سایت کنسولتو"، هلو حاوی عناصر مختلفی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، فیبرهای غذایی و مواد مغذی گیاهی است. اگرچه هلو سرشار از این عناصر است اما در صورت مصرف بیش از حد، آسیب‌های زیادی به بار می‌آورد.

اولین آسیب این است که هلو سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین A و سایر ترکیبات آنتی اکسیدان است. با این حال، مصرف بیش از حد هر چیز، حتی اگر مفید باشد، منجر به نتایج معکوس می‌شود، به گونه‌ای که سطح بالای آنتی اکسیدان در بدن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین خطر سکته مغزی خونریزی دهنده را افزایش دهد.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام گرفت، مشخص شد که دُز بالای ویتامین E می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را ۱۷ درصد افزایش دهد، و به همین ترتیب در مطالعه دیگری در سال ۱۹۹۶ مشخص شد که سطوح بالای رتینول و بتاکاروتن - نوعی ویتامین A - می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش دهد.

مصرف بیش از حد هلو که سرشار از پتاسیم است، می‌تواند باعث فشار خون خطرناک شود و علائمی مانند خستگی، سرگیجه، افسردگی و تاری دید را به دنبال داشته باشد.

علاوه براین، خوردن بیش از حد هلو خطر سرطان را افزایش می‌دهد، زیرا یون‌های ناپایدار که در طی فرآیند اکسیداسیون در بدن ایجاد می‌شوند، با آسیب رساندن به سلول‌های سالم بدن، الکترون‌ها را از مولکول‌های مجاور خود می‌دزدند و به آن‌ها آسیب اکسیداتیو می‌رسانند؛ بنابراین خطر ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان پوست، سرطان پستان، سرطان ریه و سرطان معده را افزایش می‌دهد.

اگرچه هلو سرشار از منیزیم است که برای حفظ سلامت سیستم عصبی مؤثر است، اما مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به عوارضی مانند اسهال، حالت تهوع، خستگی، ضعف عضلانی، ضربان قلب نامنظم، فشار خون پایین و مشکلات تنفسی شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید