بعد از مراسم تحلیف رییس‌جمهور قیمت دلار مجددا کاهش یافت و تا روز جمعه در معاملات پشت‌خطی به ۲۵۳۰۰تومان رسید و حالا بازار منتظر رویکر برجامی رییسی است.

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۶مرداد ۱۴۰۰ | معامله‌گران در انتظار رویکرد برجامی رییسی

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، درحالی‌که دلار معاملات ابتدای هفته را با قیمت ۲۶هزار تومان شروع کرده بود در طول هفته وارد مسیر نزولی شد تا جاییکه طبق پیش‌بینی‌ها بعد از مراسم تنفیذ رییسی با فروکش کردن جو افزایشی و عقب‌نشینی خریداران به ۲۵۵۰۰تومان رسید و با ادامه این روند روز جمعه در معاملات پشت‌خطی به ۲۵۳۰۰تومان کاهش یافت.

حالا باتوجه به آینده نامعلوم برجام و انتشار اخبار ضدونقیض درمورد آن، بلاتکلیفی بازار ارز تشدید شده و دلار چشم‌انتظار رویکرد رییسی نسبت به این موضوع است؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری شب گذشته‌اش از ایران خواست که به وقفه ایجاد شده در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین پایان بخشیده و با بازگشت به آن امکان به نتیجه رساندن این مذاکرات را فراهم کند.

یک مقام آلمانی هم ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده برجام اظهار کرده که معتقدیم دولت جدید ایران به مذاکرات بازمی‌گردد؛ حالا با انتشار مجدد اخبار مثبت و فروکش کردن انتظارات تورمی بعد از مراسم تحلیف رییسی، دلار اندکی کاهش یافت و بر این اساس معامله‌گران فعلا دست از خرید و فروش کشیده‌اند و گفته شده که دوباره امیدواری نسبت به برجام به بازار برگشته و جو نزولی شده است.

به این ترتیب فعلا تا مشخص شدن وضعیت برجام در دولت جدید، دلار همسو با اخبار و اظهارنظرها نوسان خواهد داشت و در این میان بررسی معاملات پشت‌خطی حاکی از احتمال تداوم روند نزولی دلار در بازار فرداست.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید