ناصر رضایی پور، متخصص طب سنتی از فواید میوه ای موثر برای درمان فشار خون خبر داد.

برای درمان فشار خون این میوه‌ای را بخورید!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر رضایی پور، متخصص طب سنتی اظهار کرد: گلابی یا آمرود با نام عربی کمثری گیاهی از خانواده گل سرخیان و دسته دانه دار و هم خانواده با به و سیب است. گلابی رسیده و شیرین با طبیعت معتدل مایل به گرمی و تری مقوی قلب و معده، نشاط آور و مقوی بدن بوده و می‌تواند درمان خوبی برای یبوست به ویژه در کودکان و سالمندان باشد. البته باید این نکته را در نظر داشت که برخی از انواع گلابی قبض بیشتری دارند و در درمان انواع اسهال کمک کننده خواهد بود.

او افزود: در دوران بارداری مصرف برخی مواد غذایی و میوه‌ها از جمله مویز، بِهِ شیرین، گلابی، سیب میخوش و انار ملس توصیه می‌شود، زیرا مصرف این میوه در دوران بارداری سبب افزایش شیر مادر خواهد شد.این میوه حاوی کربوهیدرات و فیبر قابل توجهی است، اما پروتئین بسیار کمی دارد.

این متخصص طب سنتی گفت:گلابی منبع خوبی برای ویتامین‌های گروه ب، ث، آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است و در درمان فشارخون و همچنین بیماری‌های کلیه والتهاب پروستات بسیار موثر خواهد بود.گلابی رسیده می‌تواند به رفع تشنگی و سوزش و مثانه کمک کند.

رضایی پور در نهایت بیان کرد:همچنین ضمن رفع خشکی مغز، بهبود خواب در سالمندان و خشک مزاجان دافع نزله یا همان ترشحات پشت حلقی هم است. اگر حدود نیم تا یک ساعت پس از غذا خورده شود می‌تواند با تقویت دهانه بالای معده از رسیدن بخارات معده به مغز جلوگیری کند.افراد سرد مزاج و کسانی که معده‌های ضعیف و سرد دارند باید از زیاده‌روی در مصرف گلابی خودداری کنند، زیرا ممکن است موجب افزایش نفخ، قولنج و دردهای گوارشی شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید