میانگین توزیع روزانه بنزین در تیرماه امسال ٩٠ میلیون لیتر و از ابتدای امسال تا ۱۳ مردادماه، ٨٣ میلیون لیتر بوده است.

میانگین توزیع روزانه بنزین در تیرماه به ٩٠ میلیون لیتر رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در حال حاضر روزانه بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های کشور تولید می‌شود، طبق آخرین اعلام اوج مصرف بنزین در سال گذشته، روز ۲۸ اسفندماه با رقم ۱۰۴ میلیون لیتر بوده است. با شیوع بیماری کرونا مصرف بنزین در کشور کاهش یافت اما در فروردین امسال شاهد افزایش مصرف بودیم به طوری که در فروردین‌ماه سال گذشته روزانه حدود ۴۵ میلیون لیتر بنزین در کل کشور توزیع شد، در حالی که این مقدار در روزهای نخست فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ به میانگین روزانه ۸۵ میلیون لیتر رسیده است که نسبت به فروردین‌ماه پارسال افزایش روزانه حدود ۳۷ تا ۳۸ میلیون لیتری را نشان می‌دهد.

همچنین از انتهای بهمن ماه ۱۳۹۸  به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد شهروندان میزان مصرف بنزین در کشور ۱۰ درصد کاهش یافت و  میزان مصرف در کشور ۷۵ تا ۷۶ میلیون لیتر در روز ثبت شد و در ابتدا تغییر قیمت بنزین میزان مصرف به ۹۵ تا ۹۶ میلیون لیتر در روز رسید.

به تازگی کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی، میانگین مصرف بنزین در تیرماه امسال از ۱۰۷ میلیون لیتر فراتر رفت که طبق اعلام شرکت پخش فراورده های نفتی این مقدار اعلام شده تنها مربوط به اوج مصرف در یک روز بوده، میانگین توزیع روزانه بنزین در تیرماه امسال ٩٠ میلیون لیتر بوده و این رقم از ابتدای امسال تا ۱۳ مردادماه، ٨٣ میلیون لیتر در روز ثبت شده است.

گفتنی است که درحال حاضر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هماهنگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت روزانه حدود ۲۲۰ میلیون لیتر انواع و اقسام فرآورده‌ نفتی مورد نیاز بخش‌های مختلف مصرف معادل ۱.۴ میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی را وارد چرخه نقل و انتقال می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید