حقایق شگفت انگیز زیادی درباره پاپ کورن وجود دارد که تا به حال حتی به گوش تان هم نخورده است، در این گزارش به معرفی دانستنی‌های خواندنی و جالب در مورد پاپ کورن (ذرت بوداده) یکی از معروف ترین خوراکی های جهان پرداخته‌ایم که با شنیدن آن شگفت‌زده خواهید شد.

حقایقی جالب و خواندنی درباره پاپ کورن که با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید!

به گزارش سلام نو، پاپ کورن (ذرت بوداده) یکی از معروف ترین خوراکی های جهان است، علاوه بر طعم لذیذ و قیمت ارزان آن، همیشه در دسترس است و خیلی زود و راحت تهیه می شود.
ذرت بوداده یا پاپ کورن جزو تنقلات سالمی است که خواص زیادی دارد. منبع طبیعی ترکیبات فنولیک، آنتی اکسیدان ها، فیبرها و مواد معدنی است که اثرات مثبتی روی بدن دارند. اما شاید خیلی از ما با خواص بیشمار این خوردنی پرطرفدار کاملا آشنایی نداشته باشیم و صرفا به دلیل مزه و طعم آن آن را انتخاب می کنیم. اما بد نیست بدانید که این میان وعده ی پرطرفدار فواید زیادی دارد که در ادامه در مورد خواص پاپ کورن بحث خواهیم کرد.

ذرت بو داده یک نوع خاص از ذرت و تنها حالتی است که ذرت در آن منفجر می شود، در داخل هر دانه یک قطره آب کوچک وجود دارد که پوست ضخیمی آن را احاطه کرده است. وقتی به دانه حرارت وارد می شود، آب موجود در داخل آن به بخار تبدیل می شود. این بخار به پوسته ضخیم اطراف فشار وارد می کند تا جایی که ذرت منفجر می شود و دانه های کرکی و نرم پاپ کورن متولد می شوند.

ایالات متحده آمریکا بیشترین مصرف پاپ کورن را در جهان دارد. در دهه پنجاه مصرف این ماده جهش عجیبی در آمریکا داشت، مردم همزمان با تماشای تلویزیون پاپ کورن می خوردند.
گفته می شود، بومیان اصیل آمریکا کسانی بودند که پاپ کورن را به اروپایی ها معرفی کردند آنها در یکی از اعیاد به اروپایی ها ذرت بو داده هدیه دادند.

دانشمندان آثار به جای مانده از دانه های ذرت بو داده را درون غاری در مکزیک یافتند که عمر آن چهار هزار سال بود، و این کشف تاریخی نشان داد که پاپ کورن از دیرباز برای ساکنین آن مناطق شناخته شده بوده است.
تمدن آزتک ذرت بو داده را می شناخت، آنها یک افسانه بامزه و جالب درباره ذرت بو داده و انفجار آن داشتند. این افسانه می گوید، در هر دانه ذرت یک دیو خانه دارد و حرارت سبب عصبانیت این دیو می شود، هر چقدر حرارت ذرت بیشتر می شود خشم دیو بیشتر و بیشتر می شود تا جایی که از شدت عصبانیت می ترکد.
حقایقی جالب درباره پاپ کورن/آیا پاپ کورن باعث کاهش وزن میشود!

از آنجایی که پاپ کورن سر شار از فیبر و مواد معدنی است، یک خوراکی مناسب و مفید برای دستگاه گوارش محسوب می شود چراکه فیبرها نقش مهمی در تنظیم حرکات روده ها دارند و از بروز یبوست جلو گیری می کنند. همچنین فیبر ها موجب کاهش التهاب های شکمی می شوند بنابراین ذرت بوداده یک میان وعده ی دوستدار دستگاه گوارش به حساب می آید.

از آنجایی که پاپ کورن یک تنقلات پرطرفدار صنعتی محسوب می شود اما نباید تصور کنید که فاقد ارزش غذایی است. شاید جالب باشد بدانید که ذرت بوداده یکی از مواد غذایی ست که باعث کاهش کلسترول خون می شود.

چرا که مواد موجود در آن تمیزی رگ ها و شریان های اصلی قلب شده و چربی های اضافی داخل رگ ها را کاهش می دهد و همین امر باعث بهبود جریان خون می شود. بنابراین پاپ کورن تأثیر شگرفی بر روی دستگاه قلب و عروق داشته و خطر بروز بیماری های قلبی عروقی، تصلب شرایین و حملات مغزی و قلبی را کاهش می دهند.

مصرف آجیل ها، خشکبار و خوراکی هایی مثل پاپ کورن که سرشار از آنتی اکسیدان می باشند بهترین روش مقابله با اثرات مخرب رادیکالهای آزاد در بدن است.ذرت بوداده حاوی میزان زیادی پولیفنول است که مانند عوامل آنتی اکسیدانی عمل کرده و به این ترتیب بیماری های دژنراتیو، پیری و دیگر عوارض مربوط به آن را کاهش می دهند. آنتی اکسیدان علاوه بر اینکه بر روی قلب و مقابله با سرطان تأثیر مفیدی دارد، بر روی پوست نیز تأثیر داشته و چین و چروک را به تأخیر می اندازد، پس اگر می خواهید سلول هایتان از پیری زودهنگام در امان بماند می توانید به یک تنقلات سالم مثل ذرت بوداده اعتماد کنید.

همان طور که در بالا ذکر شد، ذرت بوداده سرشار از فیبر می باشد. جالب است بدانیدکه این فیبر بر روی سطح قند خون و آزاد سازی انسولین تأثیر می گذارد. چرا که تحقیقات نشان داده است که زمانی که سطح فیبر زیاد است آزاد سازی انسولین بهتر انجام می شود و از طرفی این فیبر ها سوخت و ساز بدن را افزایش داده و سطح قند خون و انسولین را تنظیم می کنند. بنابراین اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید، توصیه می شود که پاپ کورن را وارد رژیم غذایی تان کنید.

در کل فیبر یکی از بهرتین مواد غذایی برای کاهش وزن است.ذرت بوداده هم یکی از مواد غذایی می باشد که فیبر زیادی دارد. گرچه نمی توان به آن به چشم یک معجزه گر نگاه کنیم اما از آن جایی که کالری آن بسیار کم است می توایند به عنوان یک مکمل رژیم کاهش وزن اضافه شود.
یک فنجان ذرت بوداده فقط ۳۰ کالری دارد. بنابراین می توانید بدون نگرانی از اضافه وزن از آن استفاده کنید.شاید جالب باشد بدانید که ذرت بوداده باعث تحریک ترشح هورمون معروف گرلین می شود که با گرسنگی مقابله کرده و احساس سیری ایجاد می کند.

پاپ کورن بدون افزودنی کالری، چربی و قند پایین و فیبر زیادی دارد بدان معنا هنگامی که فردی آن را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می خورد پاپ کورن به وی در کاهش وزن کمک می کند. بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، بهترین روش برای کاهش وزن در اکثر افراد ایجاد تغییرات سالم در سبک زندگی است. این موارد شامل عادات غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم و متعادل سازی تعداد کالری مصرفی با بدن است که بدن می سوزاند.

میوه ها، سبزیجات و غلات کامل بخشی اساسی از یک رژیم غذایی سالم محسوب می شوند. با این حال کره، شکر و نمک اضافه شده پاپ کورن را به یک میان وعده ناسالم تبدیل می کند. علاوه براین، خوردن غذاهای سرشار از قند و چربی منجر به افزایش وزن می شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه بر محدودیت در مصرف نمک دارد. ذرت بو داده می تواند نمک زیادی داشته باشد، بنابراین بررسی برچسب های تغذیه ای روی بسته بندی محوصلات برای یافتن مقدار نمک یا سدیم هر ماده معقول است. تغذیه سالم به جای محدود کردن غذاهایی که مردم می خورند متعادل کننده است.

از آنجایی که پوست پاپ کورن اصالتاً جزو دانه‌های کامل است، تمام خوبی‌هایی که در جوانه، سبوس و اندوسپرم یک دانه‌ی کامل یافت می‌شود در پاپ کورن هم وجود دارد.
متخصصان دریافته‌اند که پاپ کورن حاوی ویتامین E،B، پروتئین، مواد معدنی، چربی‌های سالم، نشاسته و فیبر است. پس زمانی که پاپ کورن می‌خورید، درواقع در حال خوردن دانه‌های کامل هستید که بخش مهمی از برنامه‌ی غذایی شما هستند.

یکی از مزایای پنهان ذرت بوداده، این است که این خوراکی، به حداقل زمان برای هضم نیاز دارد. اگر خودتان در خانه پاپ کورن درست می‌کنید، می‌توانید بدون افزودن ادویه‌های زیاد، از تمام فواید آن بهره ببرید.
میان وعده‌های دیگر همچون شکلات‌هایی که سرشار از فیبر و غلات کامل هستند، ممکن است با شکر شیرین شده باشند تا مزه‌ای بگیرند، اما یک‌کاسه پاپ کورن ساده، هم طبیعی است و هم سالم و مغذی.

از آنجایی که پاپ کورن یکی از خوراکی‌هاییست که می‌توان آنرا بدون افزودنی‌های دیگر خورد، در نهایت کالُری کمتری خواهد داشت. همچنین در مقایسه با میان وعده‌های دیگر که پر از پنیر و چربی‌های دیگرند، چربی کمتری دارد.

اما اگر پاپ کورنی بخورید که در کره غلطانده و از طعم دهنده‌های مصنوعی در آن استفاده شده است، شاید این مزایایی که از آن صحبت می‌کنیم را دریافت نکنید. پاپ کورنی که با حداقل ادویه درست شده باشد، برای همیشه یک میان وعده‌ی خوشمزه و سالم خواهد بود.

ترکیبات موجود در پاپ کورن برای کاهش فشار خون و کاهش احتباس آب در بدن مفید هستند. البته توجه داشته باشید که نمک اضافی به آن نزنید یا از انواع دیگر پاپ کورن که نمک ندارد استفاده کنید. چرا که نمک باعث افزایش فشار خون میشود و برای مبتلایان به این بیماری مفید نیست.
مصرف منظم این ماده غذایی باعث افزایش حجم ادرار شده و روش فوق العاده ای برای حفاظت از دستگاه ادراری در برابر بروز عفونت ها محسوب می شود.

پاپ‌کورنی که مایکروفر درست می شود حاوی پرفلوئورواکتانوئیک اسید است که ماده‌ای سرطان‌زا محسوب می‌شود. تحقیقات دیگری نیز انجام شده که نشان می‌دهد پاپ‌کورنی که مایکروفر درست می‌شود خاصیت سرطان‌زایی دارد. برخی از تولید کنندگان برای تهیه این پاپ کورنها از ماده‌ای شیمیایی به نام دیاستیل استفاده می‌کنند که باعث ابتلای کارکنان این کارخانه‌ها به بیماری موسوم به “ریه کارگران پاپ کورن سازی” شده است. نتایج این تحقیقات باعث کاهش مصرف این دست از پاپ کورن‌های مایکروفری شده است. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز برای سلامتی بیشتر دانه‌های ذرت را خودتان در ماهیتابه تفت داده و به ذرت بوداده تبدیل کنید!

مصرف انحصاری ذرت موجب کمبود ویتامین های ب و برص شده هم چنین موجب عدم جذب ویتامین ب۳ می گردد.

زیاده روی در مصرف ذرت بوداده موجب سو هاضمه و مشکلات گوارشی می شود.
مصرف پاپ کورن به مبتلایان به واریس توصیه نمی شود.

بسته به روش تهیه آن پاپ کورن می تواند یک میان وعده مفید باشد. هنگامی که ذرت بو داده حاوی شکر و نمک نیست حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. کره، شکر و نمک اضافه شده می تواند پاپ کورن را به یک میان وعده ناسالم تبدیل کند. بررسی برچسب ذرت بوداده قبل از خرید آنها و تهیه مواد اولیه در خانه می تواند به افراد کمک کند تا از رژیم غذایی سالم تری استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید