یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی، وضعیت فعلی کرونا را ناگوار توصیف کرد و گفت: مادامی که ورودی بیمارستان‌ها در حال زیاد شدن است، مرگ و میر هم متاسفانه افزایش می‌یابد.

 عزاداری‌ها به صورت مجازی برگزار شود / تخت خالی در بیمارستان‌ها گیر نمی‌آید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی، وضعیت فعلی بیمارستان‌ها را در پیک پنجم کرونا اسفناک دانست و گفت: باید توجه کرد که تا زمانیکه ورودی بیمارستان‌ها در حال افزایش است، مرگ و میر هم متاسفانه افزایش می‌یابد.

دکتر مسعود مردانی درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر در پیک پنجم کووید-19 هستیم و وضعیت بیمارستان‌ها اسفناک است. یعنی تخت خالی گیر نمی‌آید و با سختی پیدا می‌شود. آی‌سی‌یوها و ظرفیت پذیرش پر است.

وی با بیان اینکه میزان مراجعه‌کنندگان در این پیک بسیار زیاد است، گفت: بر همین اساس هم متاسفانه میزان مرگ و میر هم همانطور که در آمارها می‌بینید رو به افزایش است. باید توجه کرد که تا زمانیکه ورودی بیمارستان‌ها در حال افزایش است، مرگ و میر هم متاسفانه افزایش می‌یابد.

مردانی درباره تعطیلی موثری که می‌تواند از سرعت شیوع کرونا در کشور پیشگیری کند، گفت: اگر قرار باشد تعطیلی مانند شش روزی باشد که اخیرا تعطیل بود، حتی یک ریال هم ارزش ندارد و نه تنها سرعت انتقال بیماری را کاهش نمی‌دهد، بلکه حتی میزان انتقال بیماری را افزایش هم می‌دهد؛ چرا که همه جا باز است و جاده‌ها نیز باز هستند و مسافرت‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: لاک‌داون به این معنی است که همه چیز در جامعه باید به صورت واقعی تعطیل باشد. در صورت تعطیلی باید قوانین جدی و سخت، اعمال شود.

مردانی با اشاره به نزدیکی ایام محرم و احتمال برخی تجمعات در عزاداری‌ها نیز گفت: امیدوارم عزاداری همه عزیزان در ایام محرم مورد قبول درگاه خداوند واقع شود، اما باید در این ایام حتما دستورالعمل‌های وزارت بهداشت رعایت شوند. در چنین شرایطی، تجمع و برگزاری هیات عزاداری و برپایی دسته‌های عزاداری نباید اتفاق بیفتد. همچنین ایستگاه‌های صلواتی نباید برپا شوند.

وی تاکید کرد: توصیه ما این است که مردم عزاداری‌هایشان را به صورت مجازی برگزار کرده یا از تلویزیون مشاهده کنند تا بیماری گسترش نیابد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ح DE ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    عروسی ومسافرت به شمال تعطیلی یک هفته ای تهران مسافرت به خارج سینماپارک ها وووووهمهانجام شده ومی دهند اما عزاداری برای امام حسین(ع)سرورازادگان جهان مجازی برگذار شودواقعاکه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید