آتش‌سوزی در شمال کالیفرنیا ۱۴۰۰ هکتار از مناطق پلاسر و نوادا را سوزاند و ۱۰۰۰ هکتار از جنگل‌های این مناطق فقط در دو ساعت نخست دچار آتش شدند.

جنگل‌های کالیفرنیا طعمه حریق شدند / لزوم تخلیه فوری منطقه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آتش سوزی جنگل ها در کالیفرنیا منازل مسکونی را سوزاند و هزاران نفر را مجبور به تخلیله مناطق خود کرد. شدت آتش سوزی به حدی بود که دود ناشی از آن از ۱۱۰ کیلومتری قابل رویت بود.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه نوشت وزارت جنگلداری و حفاظت از آتش سوزی در آمریکا گزارش داد آتش سوزی در شمال کالیفرنیا ۱۴۰۰ هکتار از مناطق پلاسر و نوادا را سوزاند و ۱۰۰۰ هکتار از جنگل های این مناطق فقط در دو ساعت نخست دچار آتش شدند.

به گفته مقامات، دستکم دو هزار و ۴۰۰ نفر از منازل خود در شهرستان پلاسر در کالیفرنیا تخلیه شده اند و چهار هزار و ۲۰۰ نفر نیز با دستور تخلیه در شهرستان نوادای این ایالت قرار دارند.

کارشناسان درباره تخلیه فوری مناطق به دلیل خطرناک بودن مناطق محل سکونت آنها تاکید کرده اند.

انتظار می رود شدت آتش سوزی ها در کالیفرنیا امسال بیشتر از سال گذشته باشد.

موج گرما و خشکسالی بی سابقه آتش سوزی در ایالت های غربی آمریکا را افزایش داده است. پیشتر روزنامه یو اس ای تودی درباره وضعیت آتش سوزی های مهیب درغرب آمریکا و  در ایالت کالیفرنیا نوشت: از اول ژانویه تا چهارم ماه ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹ تا ۱۳ تیر ۱۴۰۰) ایالت کالیفرنیا شاهد وقوع چهار هزار و ۵۹۹ مورد آتش سوزی بوده که وسعتی  برابر با ۱۱۵ مایل مربع (۲۹۷ کیلومتر مربع) را شامل شده است، این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ میلادی با وقوع سه هزار و ۸۴۷ مورد آتش سوزی ۴۸ مایل مربع (۱۲۴ کیلومتر مربع) بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید