ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر دولت برنامه نداشته باشد و اسیر روزمرگی شود به هیچ وجه نمی‌تواند حتی در دراز مدت هم مشکلات کشور را حل کند.

حل مسائل در حوزه اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی درازمدت است

به گزارش سلام نو، ناصر ایمانی در گفت وگو با ایرنا درباره رئوس برنامه‌های اعلامی رییس جمهوری منتخب در مراسم تنفیذ، گفت: سید ابراهیم رییسی در سخنرانی مراسم تنفیذ حکم خود، رئوس برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت خود را رونمایی کرد و با ارائه آمار مختصری در خصوص وضعیت تورم و نقدینگی، کسری بودجه، شرایط موجود را هنگام تحویل دولت تشریح کرد.

حل مشکلات اقتصادی در کوتاه‌مدت ممکن نیست

فعال رسانه‌ای اصولگرا، درباره فرمایش‌های مقام معظم رهبری، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم تاکید فرمودند که دولت باید به معنای دقیق کلمه، مردمی و با متن مردم ارتباط داشته باشد زیرا بخش مهمی از اطلاعاتی که مدیران دولت نیاز دارند از طریق ارتباط مستقیم با مردم به دست می‌آید و درد مردم در همین ارتباطات می تواند به مسوولان منتقل می شود.

ایمانی، تاکید مقام معظم رهبری بر تسریع در تشکیل کابینه را یادآور شد و افزود: حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند که مجلس شورای اسلامی برای تشکیل سریع‌تر دولت، با رییس جمهوری منتخب همراهی کند تا دولت جدید به سرعت مستقر شود و کشور از حالت برزخ دو دولت خارج شود.

وی، زمان‌بر بودن حل مشکلات کشور را بعد دیگر فرمایش‌های مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ عنوان کرد و گفت: نباید انتظار داشته باشیم که مسائل کشور به ویژه مشکلات اقتصادی یک باره با آمدن آیت‌الله رییسی حل شود زیرا برخلاف عرصه سیاسی که تاثیر تصمیمات به سرعت نمایان می‌شود، عرصه اقتصادی چنین نیست و حل مسائل در این حوزه نیازمند برنامه ریزی درازمدت است.

این فعال اصولگرا اضافه کرد: نباید انتظار داشت که مشکلات اصلی مردم مانند مساله اشتغال، تورم و امثال آنها چند ماهه حل شود اما همانطور که رییس جمهوری منتخب نیز تاکید کرد باید برنامه کوتاه مدتی برای تسکین برخی از آلام مردم توسط دولت جدید در ماه‌های ابتدایی اجرا شود.

وی، تاکید مقام معظم رهبری بر برنامه‌محور بودن اقدامات دولت را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اگر دولت برنامه نداشته باشد و اسیر روزمرگی شود به هیچ وجه نمی‌تواند حتی در دراز مدت هم مشکلات کشور را حل کند و لازم است حتما اسناد بالادستی به ویژه سند چشم انداز مورد توجه دولت جدید و محور برنامه‌های دولت باشد.

صداقت دولت سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد

ایمانی به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت نقش رسانه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که بخشی از افکار عمومی ما تحت تاثیر اخبار و شایعات فضای مجازی و رسانه‌های غربی است که این موضوع، همراهی عموم مردم با اقدامات دولت و حاکمیت در موضوعات مختلف کشور را با دشواری و کندی مواجه می‌کند. دستگاه‌های مسوول در دولت و حاکمیت باید برای مدیریت تبلیغات و شایعات نشات گرفته از رسانه‌های بیگانه تلاش کنند و تاثیرپذیری مردم از آنها را کم کنند. البته مسلماً این کار صرفاً از طریق محدود کردن رسانه‌های خارجی میسر نمی‌شود و راه حل این موضوع حذفی نیست.

وی ارتباط صمیمانه و صادقانه دولتمردان با مردم را بعد دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف اعلام کرد وگفت: همانطور که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند دولت باید با مردم صادقانه صحبت کند زیرا صداقت دولت، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را افزایش و تاثیرگذاری رسانه‌های بیگانه و شایعات فضای مجازی بر افکار عمومی داخلی را کاهش می‌دهد.

قوه مجریه خط مقدم مبارزه با فساد است

ایمانی، اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در کشور را در شرایط فعلی پایین عنوان کرد و گفت: اگر دولت صادقانه کارهایی که قادر به انجام آن نیست را با افکار عمومی مطرح کند، مردم می‌پذیرند و این موضوع تاثیرگذاری اظهارات کسانی که دوستدار این کشور نیستند را بر افکار عمومی کاهش می‌دهد. موضوع دیگری که رهبر انقلاب به طور تلویحی به آن اشاره کردند کم‌کاری دستگاه‌های مسوول درباره افکار عمومی بود. لازم است دستگاه‌های مسوول در این باره تلاش بیشتری داشته باشند و جلوی شایعات و حرف‌های ناصحیح را بگیرند.

وی با بیان اینکه نباید انتظار صفر شدن تاثیرپذیری مردم از رسانه‌های بیگانه را داشته باشیم، گفت: در صورت افزایش اعتماد عمومی به دولت و رسانه‌های داخلی، اگر مسوولان کشور در شرایط خاصی از مردم استمداد بطلبند، افراد بیشتری داوطلب همکاری و کمک به دولت خواهند شد و کارها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

ایمانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مبارزه با فساد گفت: قوه مجریه در خط مقدم مبارزه با فساد است و زمانی در موفق خواهیم بود که فساد را از سرمنشاء آن بخشکانیم. اگر بخواهیم در کشور یک نفر را نام ببریم که سابقه خوبی در آشنایی با فساد و مبارزه با آن دارد آن یک نفر سید ابراهیم رییسی است و عزمش در مبارزه با این پدیده شوم، جزم است و این موضوع را در قوه قضائیه ثابت کرد.

وی گفت: رییس جمهوری منتخب سرمنشاءهای فساد را به خوبی می‌شناسد و امیدواریم که در قوه مجریه بتواند ریشه‌های فساد را بخشکاند البته این موضوع به معنای این نیست که در آینده شاهده هیچ گونه فسادی نخواهیم بود بلکه فساد به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

یکدست شدن حاکمیت در دنیا مطلوب و متداول است

ایمانی، تاکید مقام معظم رهبری بر امیدآفرین بودن جابه‌جایی قدرت در قوه مجریه را یادآور شد و گفت: موضوع یکدست شدن حاکمیت که این روزها مطرح می‌شود تجربه جدیدی در کشور ما نیست. در چهار دهه بعد از انقلاب، در مقاطع مختلفی حاکمیت یکدست شده است.

این فعال اصولگرا ادامه داد: در جهان هم این موضوع امر خارق العاده‌ای نیست و اتفاقاً کشورهای غربی و توسعه یافته از نظر سیاسی دنبال این هستند که به نوعی از طریق برگزاری انتخابات حزبی در نظام پارلمانی، دولت و مجلس یکدست شوند و اساس نظام پارلمانی بر این موضوع استوار است و هر جناحی در مجلس پیروز شود دولت را تشکیل خواهد داد. حتی ایالات متحده هم از این شیوه در اداره سیاسی کشور استفاده می کند و اغلب کنگره و دولت در اختیار یک حزب قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و نخبگان باید مراقبت کنند تا این یکدستی سبب نشود که دولت و مجلس اقدامات نادرست طرف مقابل را ندیده بگیرند و منافع ملی را قربانی منافع جناحی کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید