ماهیچه‌های چشم به دلیل فشار زیاد ناشی از فعالیت‌هایی مانند خواندن زیر نور کم یا تماشای تلویزیون، ضعیف می‌شوند؛ بنابراین برخی از ورزش‌ها مانند چرخش ملایم وآرام، می‌توانند چشم‌ها را شل کرده و به بی نیازی به عینک کمک کند.

با این روش‌های از شر عینک خلاص خواهید شد | تقویت چشم با چند روش ساده خانگی

به گزارش سلام نو، عینک طبی مانع تداوم زندگی روزمره برای برخی از افراد کم بینا می‌شود و باعث می شود تا آنها به دنبال خلاص شدن از شر عینک به هر طریقی باشند.

بسیاری از داروهای خانگی طبیعی را که به بهبود بینایی کمک می‌کند پیشنهاد کرده است؛ از جمله:

آب هویج

هویج به غنی بودن از بتاکاروتن و ویتامین (E، C و A) که به بهبود بینایی کمک می‌کند، مشهور است و بتاکاروتن و "ویتامین B۱۲" موجود در هویج برای چشم مفید است، بنابراین می‌توانید با نوشیدن روزانه یک لیوان آب هویج از شر عینک خلاص شوید.

آب درمانی

آب درمانی با پاشیدن چندین بار آب در روز به چشم‌ها، خستگی چشم را کاهش داده و ذرات اضافی و گرد و غبار را از بین می‌برد. کمپرس سرد یا گرم روی چشم جریان خون را بهبود می‌بخشد.

تمرینات چشم

ماهیچه‌های چشم به دلیل فشار زیاد ناشی از فعالیت‌هایی مانند خواندن زیر نور کم یا تماشای تلویزیون، ضعیف می‌شوند؛ بنابراین برخی از ورزش‌ها مانند چرخش ملایم وآرام، می‌توانند چشم‌ها را شل کرده و به بی نیازی به عینک کمک کند.

آب گشنیز

توصیه کارشناسان این است که چند قطره آب گشنیز را در هر دو چشم بریزید و ۱۰ دقیقه آن را بسته نگه دارید که به بهبود بینایی و خلاص شدن از عینک کمک می‌کند و همچنین می‌توان برای تقویت چشم از آب گشنیز استفاده کرد.

از کشیدن سیگار خودداری کنید

کارشناسان توصیه می‌کنند که از سیگار کشیدن، برای رهایی از عینک یا لنزهای تماسی و بهبود بینایی خودداری کنید. ترک سیگار می‌تواند به کاهش بسیاری از مشکلات چشمی کمک کند.

گوجی بری

گوجی بری حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که می‌تواند به مشکلات چشم کمک کند و همچنین سرشار از مواد مغذی مفید است که به خلاص شدن از شر عینک کمک می‌کند.

سبزیجات

سبزیجاتی شامل لوبیا، اسفناج، کلم بروکلی و... به بهبود بینایی کمک می‌کند و یکی از بهترین راه‌ها برای خوردن آن‌ها جوشاندن سبزیجات است.

یوگا

یوگا بینایی را به طور موثری بهبود می‌بخشد و یک درمان خانگی عالی برای از بین بردن عینک است. مفید است که هر روز صبح، به مدت ۱۰ دقیقه با کمک دیوار روی سر خود بایستید و همچنین رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید