سبک کلاسیک یا همان سنتی یکی از سبک‌های مورد پسند در بین خانواده‌های اصیل است. به طور کلی به سبک‌هایی که از معماری زیبا شناختی کهن استفاده می‌کنند سبک کلاسیک می‌گویند.

اگر سنتی پسندید این مطلب را بخوانید

به گزارش سلام نو، امروزه سبک‌های بسیار زیاد و متفاوتی در نوع دکوراسیون داخلی خانه‌ها باب شده است. بعضی از مردم که تعدادشان کم هم نیست به سبک‌های غربی و اروپایی در چیدمان منزل‌شان روی آورده‌اند، اما بعضی از مردم همچنان به دنبال سبک‌های قدیمی، اصیل و کلاسیک هستند. همانطور که می‌دانید نوع و سبک زندگی هر فرد نشان دهنده نوع شخصیت و خلق و خوی وی است. از این رو نوع چیدمان منزل هر کس تا حد زیادی با شخصیتش هم‌خوانی دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای چیدمان منزل‌تان سبک کلاسیک و اصیل را می‌پسندید به شما پیشنهاد می‌کنم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چه نوع سبک دکوراسیونی را سبک کلاسیک می‌نامند؟

سبک کلاسیک یا همان سنتی یکی از سبک‌های مورد پسند در بین خانواده‌های اصیل است. به طور کلی به  سبک‌هایی که از معماری زیبا شناختی کهن استفاده می‌کنند سبک کلاسیک می‌گویند. سبک کلاسیک از گونه سبک‌هایی است که در آن نظم به کررات به چشم می‌خورد و نظم و ترتیب بین اجزا از ویژگی‌های منحصر به فرد این سبک محسوب می‌شود. علاوه بر نظم و هماهنگی باید بدانید که کنده کاری روی سنگ‌ها و ستون‌های موجود در خانه از دیگر ویژگی‌های این سبک خاص و فوق العاده زیبا است. در این سبک از مبلمانی استفاده می‌کنند که دارای چوب باشند و در چوب آنان منبت کاری و یا کنده کاری استفاده شده باشد. نور پردازی کلاسیک در این سبک با به کار گیری لوسترهای لوکس و آنتیک اجرا می‌شود. از ویژگی‌های شاخص و غیر قابل انکار در این سبک باید به گچ بری‌های لوکس و برجسته و همچنین دیوارکوب‌های طلایی اشاره کرد.

ویژگی اصلی سبک کلاسیک چیست؟

همانطور که گفته شد نظم و هماهنگی از ویژگی‌های بارز این سبک است، اما این جمله به چه معنا است؟ این جمله به این معناست که در این سبک تمامی اجزا و وسایل خانه باید در فاصله منظمی از هم قرار داشته باشند. برای مثال در این سبک نمی‌توانید دو وسیله تزئینی منبت کاری شده را در فاصله کمی از هم قرار دهید چون چشم نوازی تبدیل به افراط می‌شود و ارزش این سبک را زیر سوال می‌برد. یکی دیگر از ویژگی‌های این سبک این است که طراحان داخلی به طرز وسواس گونه‌ای سعی می‌کنند که تقارن را در چیدمان به کار ببرند و وسایل را به اختلاف حتی یک سانتی متر هم به دور از تقارن نمی‌چینند. برای مثال تمامی وسایل از جمله مبلمان، فرش‌ها، وسایل تزئینی و حتی تابلوهای نقاشی با توجه به یک خط و یا دایره مرکزی چیدمان می‌شوند.

سبک کلاسیک مخصوص چه مکان‌هایی است؟

این سبک در گذشته‌های دور مورد پسند شاهان و خانواده‌های اشرافی بوده است و جالب است که بدانید این سبک چیدمان را در خانه‌ها و استراحتگاه‌های درباریان می‌توان به وفور مشاهده کرد. گذشته از این‌ها این سبک امروزه مورد پسند ثروتمندان است چرا که یک معماری تخصصی را می‌طلبد. در این سبک باید از وسایل شیک و خاص استفاده کرد. نوع نور پردازی، گچ بری و جنس وسایل همه و همه باید از مرغوب‌ترین وسایل باشند و از همه مهم‌تر اینکه برای معماری داخلی و نوع چیدمان باید چند فرد متخصص استخدام شوند تا همه جزئیات این سبک را به خوبی انجام دهند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید