کت و شلوار یکی از باب‌ترین و پر استفاده‌ترین نوع پوشش آقایان داماد است. از گذشته‌های دور تا کنون پوشیدن کت و شلوار در مراسم عروسی برای دامادها مرسوم بوده است. کت شلوار یک لباس رسمی و همچنین مجلسی است که اکثر مردم آنرا برای مراسم و جشن‌های خاص خود انتخاب می‌کنند.

مناسب‌ترین لباس برای داماد چه لباسی است؟

به گزارش سلام نو، همانطور که عروس شدن و پوشیدن لباس عروس یکی از خواسته‌های هر دختری است، داماد شدن و پوشیدن لباس دامادی هم یکی از مهم‌ترین خواسته‌های هر پسر جوانی است. از آن جایی که خانم‌ها در اکثر مسائل حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند در مسائل مربوط به جشن عروسی هم تشریفات برای جنس زن است. برای همین در تدارکات مربوط به جشن عروسی کمتر به نوع لباس و آرایش داماد اهمیت می‌دهند و همه نظرها روی عروس خانم است، اما امروزه و با پیشرفت‌ها در زمینه مد و زیبایی باید بدانید که تدارکات عروسی دیگر فقط برای عروس خانم‌ها نیست و داماد هم به این سلسله مراحل تشریفاتی اضافه شده است. جالب است که بدانید این روزها آقایان داماد توجه زیادی به نوع پوشش و آرایش خود می‌کنند و جالب‌تر این است که آرایشگاه‌های زیادی به وجود آمده‌اند که آقایان داماد را در انجام تمامی این تشریفات همراهی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم با شما نکاتی را درباره انخاب نوع لباس دامادی با توجه به شرایط ظاهری به شما ارائه کنیم.

دامادها چه بپوشند؟

در این بخش قصد داریم به معرفی چند استایل مردانه مناسب دامادی بپردازیم. خالی از لطف نیست که با ما همراه شوید.

· کت و شلوار: کت و شلوار یکی از باب‌ترین و پر استفاده‌ترین نوع پوشش آقایان داماد است. از گذشته‌های دور تا کنون پوشیدن کت و شلوار در مراسم عروسی برای دامادها مرسوم بوده است. کت شلوار یک لباس رسمی و همچنین مجلسی است که اکثر مردم آنرا برای مراسم و جشن‌های خاص خود انتخاب می‌کنند. به هر حال شما می‌توانید با کمی گشت و گزار در پاساژها و مغازه‌های کت شلوار فروشی استایل مورد پسند خود را انتخاب کنید.

· تاکسیدو: آیا تا به حال به تفاوت میان کت شلوار و تاکسیدو دقت کرده‌اید؟ تاکسیدو در ظاهر فرقی با کت شلوار ندارد، اما باید بدانید که تاکسیدو بسیار رسمی‌تر از کت شلوار است و تفاوت عمده آن با کت و شلوار این است که معمولاَ در آن از پارچه‌های ساتن مرغوب استفاده می‌کنند. ساتن در لبه یقه و یا سر دست کت استفاده می‌شود.

· فراک: فراک یک لباس بسیار رسمی و تشریفاتی است که معمولاَ توسط شاهزاده‌ها در جشن‌های سلطنتی استفاده می‌شود، اما این به آن معنا نیست که شما نمی‌تواند در جشن عروسی‌تان از آن استفاده کنید. این لباس یک نوع کت بلند چاک‌دار است که باید دکمه‌های قسمت جلویی کت همواره بسته باشند. با این اوصاف فراک یک لباس رسمی است که برای پوشیدن چندین ساعته در مراسم چندان راحت نیست. پیشنهاد ما به شما این است که در فصل تابستان از این استایل استفاده نکنید.

· لباس‌های سنتی: بعضی از عروس‌ها و دامادها ترجیح می‌دهند که از یک استایل خاص و شیک استفاده کنند. بهترین نوع پوشش برای خاص بودن استفاده از لباس محلی است. همانطور که می‌دانید هر ناحیه لباس محلی و سنتی مخصوص به خودش را دارد و شما می‎‌توانید با کمی خلاقیت از بین تمامی لباس‌های موجود بسته به نوع سلیقه‌تان لباس محلی انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که بعضی از اقوام در جشن عروسی باید از لباس محلی استفاده کنند و این امر به رسوم و سنت‌های آنان باز می‌گردد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید