وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن "مولوی انس"، استاندار گروه طالبان در بامیان به همراه ۴۰ تن از افرادش در حمله هوایی نیروهای دولتی خبر داد.

کشته شدن استاندار طالبان در بامیان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در اطلاعیه وزارت دفاع افغانستان که روز چهارشنبه منتشر شد آمده است "مولوی انس" به  همراه افرادش شب گذشته در شهرستان"دره صوف بالا" در استان سمنگان هدف حمله هوایی قرار گرفت که بر اثر این حمله ۴۰ تن کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

در  بخش دیگری از این اطلاعیه نیز اضافه شده است همچنین شب گذشته تجمع افراد طالبان در شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند هدف حمله هوایی قرار گرفت که براثر این حمله ۷۵ جنگجوی طالبان کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

منابع خبری افغانستان امروز چهارشنبه در شهر لشکرگاه گزارش داده اند که درگیری در ساختمان فرماندهی پلیس این شهر همچنان ادامه دارد.

ژنرال سمیع سادات فرمانده ارتش در شهر لشکرگاه از مردم خواسته است که منازل خود را در مناطق تحت کنترل طالبان برای عملیات ارتش علیه جنگجویان این گروه تخلیه کنند.

وی اظهار داشت به طالبان اجازه نمی دهد که در هلمند موفق شوند و هیچ نیروی از این گروه زنده از این شهر خارج نمی شوند.

وزارت دفاع افغانستان در بخش دیگری از این  اطلاعیه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور ۲۴۷ نفر از افراد طالبان کشته و ۲۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

براساس گزارش های منتشر شده، شب گذشته منزل "بسم الله خان محمدی" سرپرست وزارت دفاع افغانستان در منطقه شیرپور شهر کابل هدف حمله مهاجمان انتحاری قرار گرفت که بر اثر آن چهار تن کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند اما به "بسم الله محمد" و خانواده اش آسیبی وارد نشد.

مقامات افغان می گویند که گروه طالبان هر زمانی که در میدان جنگ شکست می خورد به حملات انتحاری در شهرها روی می آورند.

جنگ در حال حاضر در استانهای قندهار، لوگر، ننگرهار، فراه، هرات، هلمند، بلخ، جوزجان، سمنگان، فاریاب، سرپل، تخار، بغلان و کاپیسا ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید