۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 55276202

میوه کاکتوس رسیده به رنگ‌های صورتی، نارنجی و قرمز است البته انواع زرد و سبز آن هم وجود دارند و رنگ این میوه بسته به نوع درخت کاکتوس آن متفاوت است.

خواص میوه کاکتوس

به گزارش سلام نو، کاکتوس نوعی گیاه است که در مناطق بسیار گرم و کویری می‌روید. آیا می‌دانستید که از چنین گیاه خشن و زمختی میوه بسیار خوشمزه و مقوی تولید می‌شود که از لحاظ مقادیر بسیار بالا آنتی اکسیدان زبانزد جهانیان است؟ بله میوه کاکتوس یا همان گلابی خاردار میوه بسیار خوشمزه‌ای است که از درختان کاکتوس تولید  می‌شود. کاکتوس‌هایی که میوه تولید می‌کنند انواع مختلف دارند و تقریباَ ۱۵۰ تا ۲۰۰ گونه مختلف دارند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان در مصر، مراکش، اروپا و خاورمیانه تولید می‌شود. معروف‌ترین نوع میوه کاکتوس همان انجیر هندی است که در میان مردم بسیار مشهور است. اگر می‌خواهید راجع به خواص این میوه بیشتر بدانید و از نوع طعم و خواص آن مطلع شوید لطفاً با ما همراه شوید.

میوه کاکتوس چه ویژگی‌هایی دارد؟

میوه کاکتوس رسیده به رنگ‌های صورتی، نارنجی و قرمز است البته انواع زرد و سبز آن هم وجود دارند و رنگ این میوه بسته به نوع درخت کاکتوس آن متفاوت است. این میوه به شکل بیضی و دایره‌ای است و مزه‌ای شبیه هندوانه و آدامس می‌دهد. نکته جالب توجه درباره این میوه این است که سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضد سرطانی است.  از این میوه فرآورده‌های زیادی تولید می‌شود و از جمله مهم‌ترین این فرآورده‌ها پودر میوه کاکتوس است که هر پودر بسته بندی شده ۱۰۰ گرمی به اندازه سه میوه کاکتوس انرژی دارد و از لحاظ خواص هیچ گونه تفاوتی با اصل میوه ندارد. از این میوه خوشمزه هر ساله پودر شربت‌های زیادی ساخته می‌شود چرا که پودر آن نسبت به میوه اصلی از طول عمر بالاتری برخوردار است. از این میوه خوشمزه نوشیدنی‌های گاز دار و بدون گاز زیادی تولید می‌شود که مورد پسند اکثر مردم است.

میوه کاکتوس چه خاصیت‌هایی دارد؟

همانطور که گفته شده میوه کاکتوس سرشارژ از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان خواص ضد سرطانی دارد و برای پوست بسیار مفید است. این میوه به هضم غذا کمک می‌کند به دلیل اینکه سرشار از فیبر است در رفع یبوست بسیار موثر است. فیبر و کربوهیدات موجود در میوه کاکتوس جلوی گرسنگی را می‌گیرند و به طور غیر مستقیم در کاهش وزن تاثیر گزار هستند. به تازگی تحقیقاتی مبنی بر اینکه میوه گلابی در مهار و کنترل دیابت نوع ۲ موثر است انجام شده و اکثر این تحقیقات نتایجی حاکی از درست بودن این ادعا داشتند. این میوه در درمان عفونت‌ها بسیار موثر است و از بالا رفتن تب در هنگام بیماری جلوگیری می‌کند.

از کجا میوه کاکتوس بخریم و قیمت آن چقدر است؟

میوه کاکتوس در اواسط فصل تابستان و اوایل پاییز در میوه فروشی‌های مهم و اغلب در میوه فروشی‌های چهار فصل موجود است. میوه کاکتوس را در بسته بندی‌های چهار و یا شش عددی نگهداری می‌کنند البته بسته بندی‌های تک عددی هم موجود است. در سال ۱۳۹۹ قیمت هر میوه گلابی خاردار بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بوده است. همانطور که می‌دانید این میوه جزو میوه‌های ریز است بنابراین این مقدار قیمت برای آن بسیار زیاد است. گرچه میوه گلابی انقدر خوشمزه و خوش طعم است که ارزش امتحان کردن را دارد. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که در فصل زمستان و برای بالا بردن سطح ایمنی بدن از این میوه خوش رنگ استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید