نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی از سرمایه گذاری ۴۱۹ میلیارد تومانی شرکت ذوب آهن اصفهان برای احداث و جمع آوری شبکه فاضلاب ایمانشهر و ۲۵ روستای شهرستان فلاورجان خبر داد.

سرمایه گذاری ۴۱۹ میلیارد تومانی ذوب آهن در احداث تاسیسات فاضلاب روستایی

به گزارش سلام نو، سید ناصر موسوی لارگانی با بیان این که یکی از مصوبات شورای عالی آب مبنی بر استفاده از پساب در صنایع است، افزود: ذوب آهن اصفهان به منظور حفظ و احیای زاینده رود، حفاظت از محیط زیست و تامین آب پایدار برای صنعت اقدام به سرمایه گذاری برای جمع آوری، تصفیه و انتقال پساب روستاهای شهرستان فلاورجان به این شرکت کرده است.

وی به امضای نخستین قرارداد بیع متقابل بین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و ذوب آهن برای اجرای تاسیسات فاضلاب شهر ایمانشهر و ۱۱ روستای فلاورجان در مرداد ۱۳۹۷ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پس از گذشت سه سال از این قرارداد، کار احداث شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب در بسیاری از این روستاها به پایان رسیده است.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان نیز در خصوص اجرای تاسیسات فاضلاب در روستاهای فلاورجان افزود: با انعقاد قرارداد سرمایه گذاری بیع متقابل در مرداد سال ۱۳۹۷و الحاقی آن در اسفند ۱۳۹۹ با شرکت ذوب آهن اصفهان، مقرر گردید اجرای تاسیسات فاضلاب در روستاهای فلاورجان (شرودان، کروچ، خیرآباد، دشتلو، بندارت، دارافشان، قلعه‌میر، اسفهران، کارویه، طاد، سهروفیروزان، نرگان، کاویان، مهرنجان‌اتراک، قلعه مهرنجان، جیلاب، محمدیه، زفره، بوستان، بجگرد، شمس‌الدین، اردال و صفی‌آباد، فیلورجان، چمرود) عملیاتی شود.

هاشم امینی اجرای تاسیسات فاضلاب در روستاها را عاملی در کاهش آلاینده های زیست محیطی برشمرد و اظهار داشت: برای اولین بار در کشور اجرای تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستا در فلاورجان به منظور ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست از آلودگی عملیاتی شد.

وی با بیان این که به دلیل مجاورت فلاورجان با رودخانه زاینده رود، احداث تاسیسات فاضلاب در روستاهای آن ضروری است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی تاسیسات فاضلاب در روستاهای فلاورجان در دستور کار قرارگرفت که این مهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان پذیر شد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: در حال حاضر از ۹۷ کیلومتر شبکه فاضلاب در روستاهای شرودان، کروچ، خیرآباد، دشتلو، بندارت، دارافشان، قلعه‌میر، اسفهران، کارویه، طاد، سهروفیروزان، بیش از ۵۳ کیلومتر آن اجرا شده و به پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی رسیده است.

وی افزود: در آینده اجرای شبکه فاضلاب در بقیه روستاها در فلاورجان عملیاتی می شود و همچنین به دنبال آن هستیم تا با اخذ مجوز برای ردیف دار کردن شبکه فاضلاب شهرهای کلیشاد، سودرجان، پیربکران و قهدریجان از اعتبارات دولتی هستیم.

امینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی شبکه فاضلاب در ایمانشهر افزود: با اجرای ۶ کیلومتر شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب در مینادشت و اشترجان، نصب انشعابات فاضلاب برای متقاضیان این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید