زینت رحیمی با انتقاد از رویه سوال برانگیز سازمان محیط زیست گفت: سازمان محیط زیستی که هر چه موفقیت دارد از خبرنگاران محیط زیست و تلاش‌های آن‌ها دارد در این مدت طوری رفتار کرده که انگار نه انگار ما خبرنگاران محیط زیست بودیم! سازمان محیط زیست در این مدت به ما پشت کرد و نه تنها هیچ احوالی از ما نپرسید بلکه با یک سری از دروغ پراکنی‌ها باعث خشم و و ناراحتی همه ما شد.

سازمان محیط زیست به خبرنگاران سانحه دیده اتوبوس پشت کرد / انگار نه انگار ما خبرنگاران محیط زیست بودیم! / ما می‌خواهیم مسببین و مقصرین واقعی حادثه مشخص شوند، نه یک مدیر دسته چندم و راننده اتوبوس

سلام نو سرویس اجتماعی: حالا چهل روز از حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در حوالی نقده در آذربایجان غربی می‌گذرد. مراسم چهلمیمن روز درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی برگزار شد و گل‌های سفید بر سر قبرهای آن‌ها قرار گرفت، با این همه هنوز خبری از توبیخ مسئولین، مسببین و مقصرین این حادثه نیست.

مسئولان سازمان محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه، که تور خبرنگاران را برگزار کرده بود، به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار اتفاقی رخ نداده. مسئول حادثه مشخص نشده، کسی استعفا نداده و عذرخواهی رسمی صورت نگرفته است. البته مثل همه حوادث مشابه راننده سهمی بزرگ در این تصادف داشته است.

زینب رحیمی، از خبرنگاران شناخته شده محیط زیست که در حادثه واژگونی اتوبوس حاضر بوده در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره به مشکلات روحی، جسمی و مالی متعددی که خبرنگاران حادثه دیده با آن مواجه هستند از پیگیری این پرونده توسط وکیل خبرنگاران و وکیل خانواده‌های کریمی و یاسینی خبر داد.

وی با تاکید بر این که سازمان محیط زیست تاکنون هیچ پیگیری خاصی انجام نداده گفت: هیچ کدام از مدیران سازمان محیط زیست و مدیران ستاد احیای دریاچه ارومیه، که برگزار کننده این تور مطبوعاتی بودند، حاضر به عذرخواهی و استعفا نشدند؛ نه تنها هیچ استعفا و عذرخواهی‌ای رخ نداد بلکه حتی یک دلجویی ساده یا احوالپرسی ساده از خانواده جانباختگان یا خبرنگاران حاضر در اتوبوس نکردند.

این خبرنگار با انتقاد از رویه سوال برانگیز سازمان محیط زیست گفت: سازمان محیط زیستی که هر چه موفقیت دارد از خبرنگاران محیط زیست و تلاش‌های آن‌ها دارد در این مدت طوری رفتار کرده که انگار نه انگار ما خبرنگاران محیط زیست بودیم! سازمان محیط زیست در این مدت به ما پشت کرد و نه تنها هیچ احوالی از ما نپرسید بلکه با یک سری از دروغ پراکنی‌ها باعث خشم و و ناراحتی همه ما شد.

وی با اشاره به برخی از این دروغ پردازی‌ها گفت: روابط عمومی سازمان محیط زیست و مدیر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، مسعود تجریشی، در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای خصوصی خود با روزنامه‌نگاران به گونه‌ای وانمود می‌کنند که انگار امور قضایی و پزشکی قانونی ما را آن‌ها پیگیری کردند، در حالی که این کاملا دروغ است. آن‌ها سعی می‌کنند که کاری که نکردند را به نام خود تمام کنند و این مسئله در شرایط فعلی باعث خشم و ناراحتی ما است.

رحیمی با اشاره به بی‌مهری سازمان محیط زیست نسبت به خانواده‌های جانباختگان و آسیب‌دیدگان سانحه واژگونی اتوبوس گفت: آن چه که خیلی مهم‌ است مسئولان مربوطه به خانواده ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی سر نزدند، تسلیت نگفتند و عذرخواهی لفظی هم نکردند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تعدادی از خبرنگاران حادثه دیده جراحت‌ها و مصدومیت‌های شدیدی دارند. یکی دو نفر از دوستان مثل سهیل فرجی، عکاس ایسنا در ارومیه و مرتضی محمد صادقی آسیب‌های بسیار جدی دیدند. کسی مثل ابراهیم نژاد رفیع، خبرنگار تسنیم، شش ماه استراحت مطلق دارد. حتی از این مصدومان یک احوالپرسی ساده نشده است.

این خبرنگار با اشاره به آسیب‌های روحی و مالی به خبرنگاران سانحه دیده ادامه داد: به جز این خیلی از بچه‌ها نمی‌توانند کار کنند و بسیاری پروژه‌های کاری مختلفی را از دست دادند. از سوی دیگر تک تک خبرنگاران حاضر در حادثه تحت درمان روان‌شناسی و روان‌پزشکی هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارت روحی و روانی جبران ناپذیری که سازمان محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه به خبرنگاران زدند، خسارت‌های مالی بسیاری به همه ما تحمیل شد که صرفا بخش بسیار کوچکی از آن را تاکنون تقبل کرده‌اند.

رحیمی مطالبه خبرنگاران سانحه دیده را پیگیری قضایی پرونده واژگونی اتوبوس دانست و گفت: ما می‌خواهیم مسببین و مقصرین این حادثه مشخص و مجازات شوند. امیدواریم قوه قضاییه نیز فارغ از این که مسببین از مدیران ارشد کشور هستند یا خیر، پرونده را با دقت و فوریت بررسی و مقصرین واقعی را مجازات کند و این طور نشود که مقصر این اتفاق صرفا یک مدیر دسته چندم یا راننده اتوبوس اعلام شود. از نظر ما مدیران ارشد سازمان محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه از خاطیان حادثه هستند.

وی با تاکید بر پیگیری این پرونده گفت: هم خانواده مهشاد و ریحانه و هم ما خبرنگاران هر کدام یک وکیل جدا گرفتیم. ما تا امروز توانستیم خسارت وارد شده به تجهیزات را از سازمان محیط زیست بگیریم، ولی تا تحقق کامل مطالبات خود پیگیر ماجرا هستیم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید