زری میوه‌چی با حضور در برنامه «شب نشینی» از نحوه تشکیل گروه کر بانوان گفت.

حسرتی که بر دل بانوی ایرانی نماند؛ تشکیل اولین گروه موسیقی کر بانوان

بی بی شهربانو میوه‌چی سرپرست گروه موسیقی کر بانوان تهران در ابتدای سخنانش با رویکردی طنز گفت: اولین خانم ۱۸ ساله ای هستم که وارد هفتاد سالگی شدم! در اداره کل شهرداری منطقه ۳ کار می کنم. هیچ کدام از فرزندانم ایران نیستند و همه مهاجرت کرده اند. بعد از اینکه همه چهار دخترم را به خانه بخت فرستادم وارد هنر و فعالیت اجتماعی شدم. 
وی بیان کرد: تشکیل گروه موسیقی کر برای اولین بار در ایران رقم خورد؛ با مسئولان شهرداری منطقه ۳ هماهنگ کردم تا گروه کوچکی که در سرای محله داشتیم را گسترش دهیم. اول در کل منطقه برای جذب هنرمند اقدام کردیم و بعد به تمام مناطق تهران فراخوان دادیم، پس از آن گروهمان به ۱۵۰ نفر افزایش یافت. در سینما پردیس قلهک گروه موسیقی کر بانوان آوای شهر را تشکیل دادم.
میوه‌چی افزود: سرپرستی این گروه منفعت مالی برای من ندارد اما برای افراد گروه تا حدی کمک کننده است و می تواند یک اشتغال باشد. وقتی در کنسرت ها موزیسین های معروف برای نواختن به گروه ما می آیند مخارجی هم متوجه گروه می شود. مجوزهای شعر و آهنگ هایی را گرفتم که تا به حال بعد از انقلاب خوانده نشده بود.
سرپرست گروه کر بانوان تصریح کرد: ۵ نوه دارم. از زمان کودکی مربی ما به نام استاد ناصری در مدرسه صدای تعدادی از بچه ها را انتخاب کردند برای گروه سرود اما چون پدرم تعصب داشت نتوانستم در این گروه فعالیت کنم؛ حتی قرار بود ما را به مدرسه موسیقی ببرند اما من نتوانستم حضور یابم. حسرت این فعالیت به دل من مانده بود و دوست داشتم در کنار دیگر کارهایی که کرده ام حسرت کودکی ام را عملیاتی کنم. درست است که سختی های بسیاری کشیدم اما همان سختی ها هم شیرینی است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید