رزمایش‌های راهبردی مشترک میان روسیه و چین به عنوان بخشی از روابط رو به رشد بین دو کشور هفته آینده برگزار خواهد شد.

رزمایش مشترک روسیه و چین هفته آینده برگزار می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از مسکو. خبرگزاری وستی قفقاز نوشت: آخر هفته گذشته، سربازان روسی در چین مورد استقبال گرم قرار گرفتند.  ژنرال *لیو شیائو*  فرمانده نیروهای چیتی در رزمایش های آینده که از ۹ تا ۱۳ آگوست (۱۸ تا ۲۲ مرداد) برگزار می شود، به هیات روسی گل اهدا کرد.  

لیو خاطرنشان کرد که در شرایط تغییرات بزرگ و همه گیری، این اولین رزمایش استراتژیک مشترک با حضور نیروهای روسی در چین است. به طور کلی، این چهارمین رزمایش از این نوع است که توسط ارتش روسیه و چین پس از تمرینات "Vostok-۲۰۱۸"، "Center-۲۰۱۹" و "Caucasus-۲۰۲۰" در مناطق مختلف روسیه انجام می‌شود.

رزمایش آینده با عنوان West/Engage در منطقه خودمختار نبنگخیا هوی (Ningxia Hui) در شمال غربی چین انجام می شود.

این رزمایش ها همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان همسایه انجام می شود؛  جایی که چین و روسیه به دنبال ثبات طولانی مدت هستند.

در این رزمایش حدود ۱۰ هزار نظامی، انواع مختلف هواپیما، سلاح، تجهیزات و خودروهای هر دو کشور حضور خواهند داشت که با فرماندهی و  برنامه ریزی مشترک در گروه های رزمی ترکیبی مهارت های ضد تروریستی نیروها را تقویت می کنند. .

دو روز پیش، سرلشکر الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه در یک کنفرانس مجازی که به ۹۴ مین سالگرد ایجاد ارتش آزادیبخش خلق چین اختصاص داشت، شرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد که همکاری های نظامی روسیه و چین در حال توسعه است، حوزه های تعامل در حال گسترش است و تماس ها تشدید می شود.  

دو کشور به طور منظم تمرینات نظامی مشترک برگزار می کنند و چین یکی از فعال ترین شرکت کنندگان در بازی های ارتش است که از ۲۲ آگوست تا ۴ سپتامبر (۳۱ مرداد تا ۱۳ شهریور) برگزار می شود.

گروه جداگانه ای از نظامیان روسیه با تجهیزات به چین رفتند تا در سه مسابقه بازی های ارتش شرکت کنند که در کورلا در شمال غربی استان خودمختار چین سین کیانگ برگزار می شود.

بقیه روند رزمایش در روسیه انجام می شود، جایی که ارتش چین اخیراً با تجهیزات ویژه به آنجا آمده است.

چین و روسیه در ماه سپتامبر(شهریور) به همراه هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان به عنوان بخشی از رزمایش ماموریت صلح سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۱ آموزش خواهند دید.

در همین حال، ایالات متحده، چین و روسیه را دو رقیب اصلی خود در طیف وسیعی از مسائل ژئوپلیتیک، از جمله اختلافات ارضی و امنیت سایبری می داند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا  قصد دارد رابطه ای با چین ایجاد کند که شامل عناصر "همکاری"، "رقابت" و "رویارویی" باشد، در حالی که همزمان می خواهد "روابط قابل پیش بینی و پایدار" با روسیه برقرار کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید