رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در بیانیه‌ای از سران چند کشور از جمله سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران به دلیل همبستگی در اطفای آتش در جنگل‌های ترکیه قدردانی کرد.

پیام تشکر اردوغان از سران چند کشور از جمله ایران

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز سه شنبه با انتشار پیامی از تمامی کشورها و سازمان‌ها بابت همبستگی و حمایت از تلاش‌های آنکارا در مهار آتش‌سوزی جنگل‌های کشورش تشکر کرد.

در بیانیه صادره از سوی رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص آمده است: به نمایندگی از ملت ترکیه از کلیه کشورهای دوست و برادر که آمادگی خود را برای مهار آتش‌سوزی‌ها اعلام کردند، تشکر می‌کنم. ان شاء الله در اسرع وقت این برهه دشوار را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی در ادامه تصریح کرد: بدینوسیله مراتب قدردانی و تشکر خود از دوست گرانقدر الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان که از لحظات اولیه حمایت خود را دریغ نکرد و همچنین ابراهیم رئیسی، ولادیمیر پوتین، زوران میلانوویچ و ولودیمیر زلنسکی رؤسای جمهور ایران، روسیه، کرواسی و اوکراین؛ پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا و شیخ تمیم امیر قطر ابراز می‌دارم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آتش سوزی گسترده در ترکیه که از ۷ روز پیش شروع شده بود، دیروز به مناطق جنوبی و جنوب غربی این کشور کشیده شده است.

در همین ارتباط گفته شده آتش سوزی جنگل‌های ترکیه حال به جنگل‌های استان اسپارتان در جنوب غرب ترکیه کشیده شده است.

شروع آتش سوزی‌ها در جنوب غرب ترکیه از ظهر دیروز آغاز شده و در ابتدا جنگل‌های منطقۀ سوتچولر از توابع استان اسپارتا و سپس جنگل‌های حومۀ روستای چاندیر در آتش سوختند.

آتش سوزی بزرگ ترکیه تاکنون دست کم ۸ کشته بر جای گذاشته و مراکز توریستی ساحلی تخریب شده است. همچنین گفته شده است که گردشگران مجبور به فرار از منطقه شدند.

تصاویر ماهواره‌ای از منطقه حاکی از سوختن حدود ۱۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های این مناطق ترکیه است.

از چهارشنبه هفته گذشته که آتش شروع شد، هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و افراد داوطلب محلی در کنار نیروهایی از روسیه، اوکراین، ایران و جمهوری آذربایجان برای کمک به خاموش کردن آتش در منطقه هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید