طبق اعلام ارتش هند، یک بالگرد نظامی اسکادران هوانوردی این نیرو در دریاچه سد «رانجیت ساگار» در ایالت «پنجاب» سقوط کرده است.

سقوط یک بالگرد نظامی هند در پنجاب

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: صبح امروز سه شنبه، یک فروند بالگرد نظامی متعلق به ارتش هند که برای انجام سورتی های پروازی معمول خود اعزام شده و در حال پرواز در ارتفاع پایین بود به داخل دریاچه پشت سد «رانجیت ساگار» در ایالت «پنجاب» سقوط کرد.

ارتش هند در اطالاعیه ای ضمن تائید این سانحه، گفت که بالگرد اسکادران ۲۵۴ هوانوردی ارتش که از شهر «مامون کانت» در «پاتانکوت» ایالت پنجاب به هوا برخاسته بود، در حالی که مشغول پرواز در ارتفاع پایین روی سد رانجیت ساگار بود، دچار سانحه شد.

تیمی از نیروهای ملی مقابله با بلایا جهت انجام عملیات جستجو و نجات به محل اعزام شده است. برآوردهای اولیه از محل سانحه حاکی از این است که خلبان و کمک خلبان هر دو از این سانحه جان سالم به در برده اند.

سد رانجیت ساگار که به سد «تین» نیز معروف است بر روی رودخانه «راوی» در مرز هند با منطقه «جامو و کشمیر» ساخته شده است.

این دومین سانحه رخ داده در سال جاری در این منطقه است. پیشتر در ژانویه و همزمان با جشن روز ملی هند، یک بالگرد ارتش هند در منطقه «کاتوآ» در جامو و کشمیر سقوط کرد که منجر به کشته شدن خلبان و زخمی شدن دیگر سرنشینانش شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید