انجیر با محتوای بالای فیبرهای محلول در آب، برای رفع یبوست بسیار مفید است و همچنین وجود فیبر زیاد در انجیر، به عملکرد سالم و منظم روده کمک کرده و از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند.

خواص شگفت‌انگیز انجیر برای سلامتی؛ از درمان یبوست تا تضمین سلامت قلب

به گزارش سلام نو، انجیر میوه تابستانی است. انواع انجیر وجود دارد. افرادی که مشکل یبوست دارند باید انجیر بخورند. خواص زیادی انجیر برای سلامت شما دارد که در ادامه با مهم ترین خواص انجیر شما را آشنا می کنیم.

نسرین نسیمی کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت:خواص انجیر به داشتن انواع ویتامین‌ها (از جمله ویتامین‌های A، B، C و K)، مواد معدنی (از جمله پتاسیم، منگنز، منیزیوم، کلسیم، آهن، و فسفر)، آنتی اکسیدان‌های مختلف مانند پلی فنول و فیبر در این میوه مربوط می‌شود که به تنهایی یک دلیل عالی برای گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه است.

با برخی از خواص انجیر آشنا شویم:

درمان یبوست

انجیر با محتوای بالای فیبرهای محلول در آب، برای رفع یبوست بسیار مفید است. همچنین وجود فیبر زیاد در انجیر، به عملکرد سالم و منظم روده کمک کرده و از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند.

بهبود سلامت قلب

انجیر به واسطه داشتن محتوای بالای پتاسیم، فیبرهای محلول در آب، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ می‌تواند به تنظیم فشار خون، کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید و در نهایت بهبود سلامت قلب منجر شود؛ بنابراین مصرف آن به عنوان یک میوه مناسب تابستانی توصیه می‌شود.

منبع خوب آهن

انجیر خشک منبع خوبی از آهن است و به دلیل نیاز بیشتر کودکان، نوجوانان در حال رشد به ویژه دختران و مادران باردار به آهن، بهتر است انجیر در رژیم غذایی اضافه شود.

بهبود هضم غذا

انجیر حاوی مقادیر بالای پره بیوتیک‌ها است که در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش دارند. اگر دچار سوء هاضمه هستید، انجیر میوه مناسبی برای رفع این مشکل است.

نسرین نسیمی افزود:توجه داشته باشیم که انجیر تازه با مقادیر فیبر بالا و قند کمتر نسبت به نوع خشک آن، برای مبتلایان به دیابت مناسب‌تر است؛ بنابراین با توجه به میزان تعیین شده در رژیم غذایی این بیماران، توصیه می‌شود از انجیر تازه استفاده شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید