از یک هفته گذشته، قیمت گوشی تلفن همراه شروع به گران شده کرد و دلیل آن افزایش قیمت دلار و نبود جنس در بازار است.

گرانی موبایل آغاز شد / قیمت A۵۱ به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد ۲۴، «از هفته گذشته موبایل در بازار گران شده و خبری از ارزانی نیست. این گرانی در مدل A۵۱ سامسونگ یک میلیون تومان است و دلیل آن نبود جنس در بازار.» این سخن یکی از فروشندگان بازار چارسو است که  خبر از کاهش تقاضا و نبود جنس در بازار می‌دهد.

کمبود موبایل در بازار

یکی از فروشندگان تلفن همراه در بازار چارسو در گفتگو با اقتصاد ۲۴ با بیان اینکه نوسان قیمت دلار و البته نبود جنس در بازار موجب افزایش قیمت این محصول شده است، گفت: از یک هفته گذشته، قیمت گوشی تلفن همراه شروع به گران شده کرد و دلیل آن افزایش قیمت دلار و نبود جنس در بازار است.البته در این میان دبیر انجمن واردکنندگان موبایل دلیل گرانی را واکنش بازار موبایل به زمزمه ممنوعیت جدید می‌داند و به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: قیمت‌های موبایل در بازار به مقدار قابل‌توجهی، تغییر کرده است.

موبایل چقدر گران شد؟

این فروشنده تلفن همراه در بازار چارسو گفت: گوشی‌های برند سامسونگ به طور متوسط افزایش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی را شاهد بودند. بالاترین افزایش قیمت یک میلیون تومان بوده که مربوط به مدل A۵۱ است که هفته گذشته و پیش از این موج گرانی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده بود و در حال حاضر به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.وی در مورد دلایل گرانی موبایل در بازار گفت: موبایل در بازار کم شده و توزیع به حداقل رسیده و به همین دلیل بیشترین افزایش قیمت را در چند روز گذشته شاهد بودیم.

کاهش تقاضا در روزهای گرانی موبایل

این فعال بازار تلفن همراه  ادامه داد: با وجود آنکه دلار کانال ۲۶ هزار تومان را رد کرد و دوباره کاهش یافت قیمت موبایل کاهش نیافت و همچنان در حال افزایش است.وی افزود: توزیع تلفن همراه در بازار بسیار کاهش یافته و جنس در بازار کم است.این فروشنده تلفن همراه با بیان اینکه کرونا نیز بر تقاضا در بازار تاثیر گذاشته است، گفت: تقاضا در بازار بسیار کاهش یافته است؛ بنابراین خرید و فروش به کمترین میزان امسال رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید