وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که سئول هیچ تصمیمی درباره رزمایش‌های نظامی مشترک با آمریکا نگرفته است.

واکنش کره جنوبی به هشدار رهبر کره شمالی درباره رزمایش نظامی مشترک با آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد: سئول و واشنگتن در حال مذاکره درباره این رزمایش هستند، اما هنوز درباره انجام آن تصمیمی گرفته نشده است.

بو سونگ چان، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: درباره هشدارهای کره شمالی اظهارنظری نداریم اما درباره تمرینات مشترک با آمریکا باید گفت که زمان و نحوه برگزاری آن هنوز مشخص نیست.

لی جونگ جو، سخنگوی وزارت اتحاد بین کره جنوبی و شمالی هم که امور بین کره‌ای را اداره می‌کند در این باره گفت: این رزمایش‌ها نباید در هیچ موردی منبع تنش نظامی بیشتر باشد.

روز گذشته، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی که دومین مقام قدرتمند در این کشور محسوب می‌شود ضمن هشدار به کره جنوبی و آمریکا درباره برگزاری تمرینات نظامی مشترک با انتشار بیانیه‌ای گفت: به پیش‌بینی من، رزمایش مشترک میان واشنگتن و سئول در زمانی انجام می‌شود که در بحبوحه یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم. اکنون این رزمایش مانعی برسر راه اعتماد میان دو کره خواهد شد که در حال بازیابی است و بنابراین روابط میان دو کره را دوباره مکدر خواهد کرد.

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، همچنین افزود: دولت و ارتش کره‌شمالی بر اقدامات کره‌جنوبی و تمرین‌های نظامی خصمانه آن نظارت خواهند کرد.

چندی پیش نیز، رهبر کره شمالی در نخستین تمرینات نظامی فرماندهان و افسران سیاسی ارتش سخنرانی کرد و از آن‌ها خواست تا برای یک پاسخ فعال و تهاجمی به تحریکات دشمن آماده باشند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید