همانطور که گفته شد یک مدیر خوب بهتر است که در خصوصیات اخلاقی‌اش فردی قوی و مستقل باشد. تصمیم بگیرید و آنرا اجرایی کند. کارکنان شرکت را به همکاری و دوستی دعوت کند چون که این اعضا و تیم مدیر هستند که با کار کردن درست و حرفه‌ای خود، مدیر را به موفقیت می‌رسانند. مدیر باید بلد باشد که تقسیم کار کند و هر کس را در جایگاهی قرار دهد که لایق آن است. یک مدیر خوب استعداد کارکنان را سر لوحه تقسیم وظایف قرار می‌دهد و به خاطر روابط دوستانه و یا فامیلی افراد را در پست‌های مختلف قرار نمی‌دهد.

مدیر موفق چه خصوصیات اخلاقی را داراست؟

هر موقع که بحث از موفقیت یک کارخانه، کمپانی و یا یک شرکت می‌شود اولین چیزی که مطرح می‌شود بحث مدیریت صحیح همه بخش‌ها و ارگان‌ها پیش کشیده می‌شود.

به گزارش سلام نو، همانطور که می‌دانید تنها با یک یا چند شیوه مدیریتی بی‌عیب و نقص می‌توان به بهترین نوع بازدهی و موفقیت در کسب و کار رسید. برای همین است که هر موقع بحث از مدیریت می‌شود اولین کسی که نامش می‌درخشد یک مدیر دانا و با سیاست است. کار مدیریت و مدیر بودن کار بسیار حساس والبته مهمی است که تنها افراد لایقی که تعدادشان بسیار کم است می‌توانند آن را بره عهده بگیرند و کل مجموعه را به سمت موفقیت سوق دهند. گذشته از استعداد ذاتی بعضی از افراد برای کار مدیریت باید بدانید که مهارت پیدا کردن در این کار کاملاً اکتسابی است و با کار کردن و کسب تجربه می‌توانید به مدیری لایق و دانا تبدیل شوید. شرط و لازمه کار مدیریت پشت کار و علاقه است. اگر هر دو این صفات را در خود می‌بینید به شما تبریک می‌گوییم چرا که با پشتکار شما هم می‌توانید به مدیری لایق تبدیل شوید.

مدیران موفق چه خصوصیات اخلاقی دارند؟

همانطور که گفته شد یک مدیر خوب بهتر است که در خصوصیات اخلاقی‌اش فردی قوی و مستقل باشد. تصمیم بگیرید و آنرا اجرایی کند. کارکنان شرکت را به همکاری و دوستی دعوت کند چون که این اعضا و تیم مدیر هستند که با کار کردن درست و حرفه‌ای خود، مدیر را به موفقیت می‌رسانند. مدیر باید بلد باشد که تقسیم کار کند و هر کس را در جایگاهی قرار دهد که لایق آن است. یک مدیر خوب استعداد کارکنان را سر لوحه تقسیم وظایف قرار می‌دهد و به خاطر روابط دوستانه و یا فامیلی افراد را در پست‌های مختلف قرار نمی‌دهد. یک مدیر زمانی به موفقیت دست پیدا می‌کند که یک ایده پرداز خلاق باشد و در این راه از سایر کارمندان کمک و هم فکری بگیرد. با ایده پردازی می‌توان میحط کار متنوع و شادی را برای کارمندان و کوتاه کردن مسیر موفقیت محیا ساخت.

از کجا بفهمیم که یک مدیر برای کارش ارزش قائل است؟

● در نحوه ارتباطاتش با کارمندان و سایر افرادی که باید برای انجام کار مدیریت با آنان معاشرت داشته باشد لحنی گرم دارد و خودش را دانا کل نمی‌داند. او یک شنونده صبور و در عین حال قاطع است.

● تمام کارمندان را به خوبی زیر نظر می‌گیرد. او افرادی را که به خوبی کار نمی‌کنند را تنبیه نمی‌کند بلکه با دادن امتیازات بیشتر به افراد فعال گروه باعث می‌شود که فضا رقابتی به وجود آید و همگی به خوبی کار کنند.

● برای سلامت روان کارمندان ارزش قائل است و با درخواست مرخصی افراد به خوبی برخورد می‌کند. او می‌داند که اگر افراد گروهش شاد و سر خوش باشند بهتر کار می‌کنند و در نتیجه کل گروه به هدف و موفقیت نزدیک‌تر می‌شوند.

● برای تشویق افراد فعال پاداش در نظر می‌گیرد. برای مثال کارت خرید هدیه می‌کند و یا تور مسافرتی رایگان برای اعضا برتر ترتیب می‌دهد.

کلام پایانی

مدیر موفق کسی است که در محیط کاری جوی را حکم فرما کند که کارکنان در آن حس آرامش کنند و با هم دوست باشند. اگر کل اعضا با هم همدل باشند و در سود موفقیت‌های گروهی سهیم باشند به طور یقین تمام انرژی خود را برای پیشبرد اهداف مدیر به کار می‌گیرند. مدیر خوب کسی است که یک فضا رقابتی کاملاً سالم را در محیط کار ایجاد کند.بزارک مدیر موفق چه خصوصیات اخلاقی را داراست؟ تصویر

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید