تاثیر رنگ قرمز: رنگ قرمز تداعی‌گر شور، هیجان و حرارت است. توصیه ما به شما این است که از رنگ قرمز برای رنگ دیوار اتاق کودکان استفاده نکنید. شما می‌توانید رنگ قرمز را با یک رنگ دیگر ترکیب کنید به این صورت که رنگ پایه سفید باشد و از رنگ قرمز برای تزئین اتاق استفاده کنید. رنگ قرمز به تنهایی می‌تواند باعث ایجاد شور و هیجان زیاد در کودکان شود و در نتیجه منجر به رفتارهای بی ثبات گردد.

اتاق خواب کودک را چه رنگی کنیم؟

​همانطور که می‌دانید فرزند هر خانواده‌ای از عزیزترین اشخاص آن خانواده است و همواره پدران و مادران می‌کوشند که از هر چیزی بهترین نوع را در حد توان برای فرزندان‌شان آماده کنند. دکور کردن اتاق کودکان از جالب‌ترین نوع دکوراسیون‌ها است. دکور رنگی یا مات از جمله دکوراسیون‌های مورد علاقه کودکان و البته خانواده‌هایشان است. سوال اساسی  اینجاست که آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که کدام رنگ مناسب اتاق کودکان است؟ آیا می‌دانستید رنگی که انتخاب می‌کنید از لحاظ روان شناسی می‌تواند بر نوع خلق و خوی کودک دلبندتان تاثیر بگذارد؟ اگر مایلید که درباره تاثیر رنگ‌ها بیشتر بدانید لطفاَ این مقاله را تا آخر بخوانید.

تاثیر رنگ‌ها بر شخصیت افراد به چه صورت است؟

· تاثیر رنگ قرمز: رنگ قرمز تداعی‌گر شور، هیجان و حرارت است. توصیه ما به شما این است که از رنگ قرمز برای رنگ دیوار اتاق کودکان استفاده نکنید. شما می‌توانید رنگ قرمز را با یک رنگ دیگر ترکیب کنید به این صورت که رنگ پایه سفید باشد و از رنگ قرمز برای تزئین اتاق استفاده کنید. رنگ قرمز به تنهایی می‌تواند باعث ایجاد شور و هیجان زیاد در کودکان شود و در نتیجه منجر به رفتارهای بی ثبات گردد.

· تاثیر رنگ زرد: رنگ زرد نشانه سر زندگی است و می‌تواند ترکیب جالبی با سایر رنگ‌ها باشد، اما افراط کردن در استفاده رنگ زرد می‌تواند منجر به اظطراب در کودکان و والدین شود.

· تاثیر رنگ سبز: رنگ سبز رنگ طبیعت است و حس آرامش را منتقل می‌کند. این رنگ یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون مخصوص اتاق خواب کودکان است. این رنگ به کودک حس آرامش را منتقل می‌کند. همانطور که می‌دانید از رنگ سبز در مراکز آموزشی به وفور استفاده می‌کنند. از لحاظ روان شناسی رنگ سبز تمرکز حواس را بالا می‌برد و می‌تواند در فرآیند یادگیری به کودکان کمک کند.

· تاثیر رنگ نارنجی: نارنجی در افراد حس رضایت را به وجود می‌آورد. بنابراین آگر می‌خواهید برای خود و فرزندتان یک محیط گرم و صمیمی به وجود آورید پیشنهاد ما به شما رنگ نارنجی است.

· تاثیر رنگ آبی: رنگ آبی مخصوص کودکانی است که طبع گرم دارند چرا که استفاده این رنگ در دیوار اتاق باعث ایجاد حس خنک بودن و سرما می‌کند. شما می‌توانید از رنگ خاکستری و آبی در کنار هم استفاده کنید، اما در استفاده کردن از این رنگ افراط نکنید چون باعث ایجاد حس ناراحتی و افسردگی می‌شود.

· تاثیر رنگ سفید: رنگ سفید رنگ صلح و آشتی است و حس تمیز بودن را منتقل می‌کند. بهتر است که رنگ سفید را برای رنگ دیوارها انتخاب کنید و در مقابل از رنگ‌های متضاد سفید استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که رنگ سفید را برای بالا دیوار و از رنگ کرمی برای پایین دیوار اتاق خواب کودک استفاده کنید.

· تاثیر رنگ بنفش: رنگ بنفش نماد ثروتمند بودن و شخصیت است. این رنگ از دیر باز رنگ مورد علاقه پادشاهان بوده است و در دربار پادشاهان قدرتمند از این رنگ فوق العاده زیبا استفاده می‌کردند. پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ بنفش و سفید در دکوراسیون کلی اتاق خواب کودک استفاده کنید. این دو رنگ در کنار هم می‌توانند حس قدرت را منتقل کنند و کودکی با اعتماد بنفس را تربیت کنند.زارک اتاق خواب کودک را چه رنگی کنیم؟ تصویر

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید