وزیر خارجه الجزائر در جریان سفرش به مصر به دیدار رییس‌جمهور این کشور رفت و با او درباره روابط دوجانبه و تحولات تونس رایزنی کرد.

مصر و الجزائر برای حمایت از رییس‌جمهور تونس توافق کردند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «رمطان العمامره» وزیر خارجه الجزائر روز یکشنبه (دیروز) با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

در این دیدار «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «محند لعجوزی» سفیر الجزائر در قاهره حضور داشتند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، دو طرف در این دیدار تحولات تونس را بررسی و درباره حمایت کامل از «قیس سعیّد» رئیس جمهور تونس و هر آنچه که باعث حفظ ثبات در تونس می‌شود، توافق کردند.

در این دیدار همچنین روابط دوجانبه بررسی و بر علاقه‌مندی دو کشور برای تقویت همکاری مشترک جهت گسترش مبادلات تجاری، افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها، هماهنگی سیاسی و امنیتی و تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه تأکید شد.

بنابر گزارش الیوم السابع، وزیر خارجه الجزائر و رئیس جمهور مصر همچنین پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک به ویژه اوضاع لیبی را مورد بررسی قرار داده و اجرای مصوبات بین‌المللی و سازممان ملل درباره برگزاری انتخابات لیبی و خروج تمامی نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی را ضروری خواندند.

السیسی درباره سد النهضه نیز بر موضع ثابت قاهره مبنی بر پایبندی به حقوق تاریخی خود در آب‌های نیل و حفظ امنیت آبی مصر تأکید کرد و همه طرف‌های ذینفع را به ورود به مذاکرات به صورت جدی و با اراده سیاسی حقیقی جهت دستیابی به توافق فراگیر و الزام‌آور در خصوص قوانین آبگیری و راه‌اندازی سد النهضه فراخواند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید