طبق اعلام رسانه‌های صهیونیست، ترکیه با پیشنهاد این رژیم برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌های گسترده در جنوب این کشور مخالفت کرده است.

ترکیه پیشنهاد صهیونیست‌ها برای کمک را رد کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت: اسرائیل خدمات خود را به ترکیه در صورتی که آنکارا نیازمند خاموش کردن آتش سوزی‌های گسترده باشد، ارائه کرده است.

این روزنامه به نقل از یک مقام وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مذاکرات در خصوص کمک تل آویو به آنکارا برای خاموش کردن، آتش با مسؤولان ترک مطرح شده است، اما آنکارا اعلام کرده است که توانایی کنترل آتش سوزی‌ها را دارد و نیازی به کمک (این رژیم) نیست.

درحالی که خود رژیم صهیونیستی با آتش سوزی‌های گسترده روبروست و توانایی کنترل آن را ندارد، این مقام وزارت خارجه اسرائیل مدعی شده است: اسرائیل قادر خواهد بود که برای اطفای حریق اقدام کند.

سواحل جنوبی ترکیه برای پنجمین روز متوالی در آتش می‌سوزد و زبانه‌های آن در حال شعله‌کشیدن و بلعیدن هر چیز در مسیر خود است.

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد که با جان‌باختن ۲ نفر دیگر در شهر ماناوگات، مجموع کل قربانیان این آتش سوزی‌ها به هشت نفر رسیده است.

مقام‌های ترکیه‌ای می‌گویند آتش‌سوزی‌هایی که در بیش از ۱۰۰ نقطه در ترکیه از پنج روز پیش شعله‌ور شدند، همچنان در حال سوختن، تخریب منازل و جاده‌ها، قربانی گرفتن و پیشروی به سمت دیگر مناطق است.

وزارت جنگل‌داری ترکیه می‌گوید ۱۳ هواپیما و ۴۵ بالگرد اطفای حریق و ۸۲۸ خودروی آتش‌نشانی در تلاش شبانه‌روزی برای مهار این آتش‌سوزی گسترده هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید