میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت: فقط زمانی می‌توانیم درباره زمان دقیق مذاکرات اظهارنظر کنیم که دور هفتم آغاز شود.

مذاکرات بعد از تحلیف رییس‌جمهور جدید ایران از سر گرفته می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد که دور هفتم مذاکرات وین، پس از مراسم تحلیف «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری جدید ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که زمان دقیق دور جدید مذاکرات وین مشخص نیست، گفت که فقط زمانی می‌توانیم درباره زمان دقیق مذاکرات اظهارنظر کنیم که دور هفتم آغاز شود.

اولیانوف ادامه داد: «از ۲۰ ژوئن در روند مذاکرات وقفه داشتیم. در ابتدا قرار بود گفت‌وگوها بعد از توقفی ۱۰ روزه برگزار شود اما این اتفاق نیفتاد. در حال حاضر فقط می‌دانیم که مذاکرات بعد از تحلیف رئیس‌جمهوری جدید ایران از سر گرفته می‌شود».

وی تصریح کرد که نمی‌دانیم با روی کار آمدن رئیس‌جمهوری جدید و تشکیل دولت جدید در ایران، چه تغییراتی در مواضع این کشور رخ می‌دهد اما نمی‌توان این مسأله را منتفی دانست که دیدگاه طرف ایرانی در خصوص برخی موضوعات مورد بحث قرار گرفته در وین تطابق داده می‌شود. البته هنوز چیزی در این‌باره نمی‌دانیم.

پیش از این شبکه خبری بلومبرگ نیز به نقل از دو دیپلمات آگاه از زمان‌بندی مذاکرات، مدعی شده بود که مذاکرات وین احتمالاً تا زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهوری جدید ایران، دنبال نخواهد شد.

یک منبع اروپایی نیز با اشاره به سخنان رئیسی‌جمهوری منتخب ایران، تأکید کرده است که تعویق گفت‌وگوها تا زمان روی کار آمدن دولت رئیسی، لزوما امکان دستیابی به توافق در وین را کاهش نمی‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید