یادگیری زبان‌های مختلف همچون زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ... از نیازهای بشر بوده است و با توجه به پیشرفت تکنولوژی آموختن آنها می‌تواند کمک شایانی به موفقیت افراد در زندگی شخصی ‌نماید.

راهنمای گام به گام  یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی به عنوان یک زبان رایج و بسیار کاربردی در سراسر دنیا به شمار می‌رود که در اکثر نقاط جهان به عنوان زبان دوم کاربرد دارد و بیش از دو میلیارد نفر در سراسر دنیا به این زبان تکلم می‌کنند.
 

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند یا می‌خواهند به کشورهای مختلف سفر کنند به سراغ یادگیری زبان انگلیسی می‌روند، البته جدا از بحث مسافرت و مهاجرت افراد بنا به دلایل متفاوتی آموزش این زبان را انتخاب می‌کنند، به عنوان مثال برخی برای پیشرفت شغلی و موفقیت در موقعیت کاری، برخی به دلیل علاقه و افزایش توانایی در مکالمه زبان یا تماشای راحت فیلم‌های زبان اصلی و … مبادرت به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند.
 

چالش‌های اساسی پیش روی زبان آموزان:

نخستین چالش پیش روی زبان آموزان انتخاب آموزشگاه خوب و فراهم آوردن شرایط حضور در این کلاس‌ها در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا می‌باشد، اما سایت فرادرس با برگزاری آموزش آنلاین سعی در رفع این چالش پیش روی زبان آموزان کرده است و شما می‌توانید با ثبت‌نام در این کلاس‌ها علاوه بر مبادرت به آموزش زبان انگلیسی در وقت و هزینه خود نیز صرفه‌جویی نمایید.

دومین چالش‌ پیش روی زبان آموزان عدم پشتکار است، زیرا به وفور دیده شده زبان آموز پس از مدتی به کلی دست از تمرین می‌کشد، این دقیقا همان جایی است که اکثر افراد حین آموزش زبان کم می‌آورند و شروع نکرده آن را رها می کنند، اما مهمترین و اساسی‌ترین رکن آموزش زبان انگلیسی تمرین مداوم است، زیرا حتی در بهترین موسسات آموزش زبان انگلیسی ثبت نام کنید و یا گران‎ترین کتاب‎های آموزش زبان را نیز خریداری کنید، در صورت عدم تداوم تمرین، چیزی یاد نخواهید گرفت.

فواید و مراحل آموزش زبان انگلیسی

یکی دیگر از چالش‌های اساسی زبان آموزان اعتماد به نفس پایین و ساده انگاشتن کار است، برخی از آنها تصور می کنند که یادگیری زبان دوم همانند زبان مادری‌شان به سادگی امکان پذیر است؛ اما باید این نکته را در نظر گرفت که یادگیری زبان دوم دارای پیچیدگی‌هایی است و شرایط خاص خودش را دارد.


فواید آموزش زبان انگلیسی:

همانطور که پیش از این در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، فواید یادگیری زبان بر هیچکسی پوشیده نیست و این علم نه محدودیت سنی دارد نه محدودیت جنسی و چه مرد و چه زن و چه کودک و چه بزرگسال قادر هستند در شرایط مختلفی به یادگیری زبان بپردازند، اما مهمترین فواید یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از: افزایش اعتماد به نفس، افزایش تمرکز، ، تقویت مغز و افزایش ضریب هوشی، تقویت حواس علی الخصوص حواس دیدار و شنیداری، افزایش احتمال قبولی در دانشگاه، بهبود موقعیت اجتماعی، ارتقای شغلی و افزایش میزان درآمد، امنیت شغلی و افزایش شانس قبولی در بازار کار، ارتباط بیشتر و بهتر با افراد و پیدا کردن دوستان جدید در تمام نقاط جهان، آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر با آداب مختلف و لذت بردن از فرهنگ سایر کشورها، افزایش دایره واژگان عمومی، ، ایده های تجارتی بهتر، ، تماشای بهتر فیلم‌های خارجی و خواندن راحت‌تر کتاب‌های خارجی و ... 

مراحل آموزش زبان انگلیسی:

آموزش زبان‌های خارجی علی الخصوص آموزش زبان انگلیسی دارای مراحل متفاوتی است، اما به طور کلی می‌توان آن را در پنج بخش آماده سازی، یادگیری مقدماتی، یادگیری گفتار، تسلط متوسط، تسلط پیشرفته خلاصه کرد.

۱ / آماده سازی:
در این مرحله زبان آموز دایره لغات کمی را می‌داند و اکثر تلفظ‌هایش نیز اشتباه است و درک کمی از جملات انگلیسی دارد و بیشتر تمرکز فرد به حفظ کلمات ساده است و معمولاً این دوره بر اساس استعداد، علاقه و هوش افراد بین یک ماه تا پنج ماه زمان خواهد برد و به مرحله Preproduction شهرت دارد.

این مرحله که یکی از مراحل مقدماتی آموزش زبان است که نیاز به صبوری افراد دارد و در این مرحله افراد با با تعدادی از واژگان زبان انگلیسی آشنا خواهند شد و قدرت مکالمه در این مرحله وجود ندارد.

Description: C:\Users\User\Desktop\فرادرس 2.png

۲ / یادگیری مقدماتی:

در این مرحله زبان آموز دایره لغات بیشتری را نسبت به مرحله آماده‌سازی می‌داند و تلفظ لغاتش نسبت به مرحله قبلی پیشرفت داشته است، اما همچنان قادر به مکالمه نیست و این دوره اصطلاحاً به دوره سکوت مشهور است.

زبان‌آموز در این دوره بر چند اصطلاح کوتاه مسلط شده و یا می‌تواند در حد چند کلمه صحبت کند و معمولاً این دوره بر اساس استعداد، علاقه و هوش افراد بین سه ماه تا شش ماه زمان خواهد برد و به مرحله early production شهرت دارد.

۳ / یادگیری گفتار:

در این مرحله زبان آموز دایره لغات بیشتری را نسبت به دو مرحله قبلی می‌داند و به بسیاری از لغات مسلط شده است و تلفظ لغاتش نیز نسبت به مراحل قبلی پیشرفت قابل توجه‌ای کرده و با اینکه تا حدی می‌تواند جملات را درک کند اما در صحبت کردن کماکان مشکل دارد و به صورت دست و پا شکسته می‌تواند جملات انگلیسی را بیان کند و مفهوم و منظور خود را به طرف مقابل برساند.

زبان‌آموز در مرحله سوم با بسیاری از لغات آشنا شده و معنا و مفهوم آنها را درک می‌کند و تا حدی نیز می‌تواند به انگلیسی صحبت نماید، اما در بخش گرامر همچنان مشکل دارد و این مرحله بیشتر بر روی گرامر تاکید دارد و معمولاً این دوره بر اساس استعداد، علاقه و هوش افراد بین شش ماه تا یکسال زمان خواهد برد و به مرحله Speech emergence شهرت دارد.
 

Description: C:\Users\User\Desktop\فرادرس 8.png


۴ / تسلط متوسط:

در این مرحله زبان آموز دایره لغاتش در حال تکمیل شدن است و بر معنا و تلفظ لغات تسلط کامل پیدا کرده است و میتواند حتی فیلم زبان اصلی تماشا کند و یا کتاب انگلیسی بخواند.

زبان آموز در مرحله تسلط متوسط با گرامر زبان نیز تا حدی آشنا شده و می‌تواند هم به انگلیسی صحبت کند و هم قادر به فهم آن است، اما برخی اصطلاحات و واژه‌های عامیانه شاید برایش نامفهوم باشند.

با اینکه در همین مرحله نیز فرد به یک تسلط نسبی بر زبان انگلیسی دست پیدا کرده اما همچنان برای رسیدن به تسلط پیشرفته نیاز به تمرین دارد و معمولاً این دوره بر اساس استعداد، علاقه و هوش افراد این مرحله بین شش ماه تا دو سال زمان خواهد برد و به مرحله intermediate fluency  شهرت دارد.

۵ / تسلط پیشرفته:

در این مرحله زبان آموز دایره لغاتش تکمیل شده و به صورت کامل به زبان انگلیسی مسلط شده است و علاوه بر ترجمه، قادر است با افزایش نسبی سطح معلومات خود در سطوح مقدماتی تدریس نماید.

فرد در مرحله تسلط پیشرفته به طور کامل با زبان انگلیسی و تعداد زیادی از اصطلاحات و واژه‌های عامیانه نیز آشنا شده و ادامه راه تنها به تداوم تمرین و استفاده از این آموزش‌ها بستگی دارد، زیرا زبان انگلیسی بسیار فرار است و در صورت عدم استفاده از آن امکان فراموشی لغات وجود دارد.

تعداد افرادی که به این مرحله خواهند رسید خیلی کمتر از افرادی است که وارد مرحله آماده‌سازی شده‌اند است و معمولاً این دوره بر اساس استعداد، علاقه و هوش افراد این مرحله نیز بین چهار ماه تا یکسال زمان خواهد برد و به مرحله Advance fluency  شهرت دارد.

فواید و مراحل آموزش زبان انگلیسی

البته همانطور که اعلام شد تمامی زمان‌های این مقاله به صورت پیش‌فرض است و با توجه به استعداد، علاقه، هوش و پشتکار شما می‌تواند این زمان بسیار کوتاه‌تر باشد و بهتر است سختی کار را فراموش کنید و تمرین کردن را در اولویت قرار دهید، زیرا پس از آن این مغز شماست که مابقی پروسه را انجام خواهد داد.

یکی از بهترین و مقرون‎ به‎ صرفه‎ ترین روش‎ها برای یادگیری زبان انگلیسی، آموزش آنلاین زبان انگلیسی است که سایت فرادرس که از معتبرترین و پیشرفته‌ترین سایت‌های آموزش آنلاین موجود در ایران است با فراهم نمودن این شرایط کار را برای شما زبان‌آموزان بسیار راحت کرده است، به طوری که زبان آموزان مانند کلاس‌های حضوری بتوانند آموزش‌های موثر و مفید ببینند و زبان آموزان به راحتی می توانند در مباحث کلاس حضور داشته باشند و مکالمه آنها به سرعت ارتقا یابد، با ثبت نام در دوره‌های آموزشی سایت فرادرس می‌توانید خود را در مسیر یادگیری زبان انگلیسی قرار دهید.

در این مقاله سعی کردیم با معرفی مراحل و فواید زبان انگلیسی در کنار چالش‌های آموزش زبان انگلیسی، شما را در انتخاب مسیر درست برای پیشرفت راهنمایی کنیم، پس کافی است اراده کنید و یک برنامه‎ ریزی صحیح و قابل اجرا داشته باشید و اگر بتوانید خود را مقید به انجام آن کنید، مطمئن باشید در یک بازه زمانی کوتاه زبان انگلیسی را فرا خواهید گرفت.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید