مصرف دانه‌ها و آجیل خام، ریشه‌هایی مثل هویج و ترب می‌تواند مفید باشد و از مواردی که بایستی در طول بیماری کمتر مصرف کنند نمک و شکر است.

کدام غذاها برای مبتلایان به کرونا مفید است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک پزشک متخصص داخلی گفت: طبق توصیه‌های به‌عمل‌آمده توسط CDC و سازمان جهانی بهداشت به تمام افراد مبتلا به کرونا یا در معرض آن توصیه می‌شود سبزی‌ها و میوه‌جات تازه را زیاد مصرف کرده و از مصرف محصولات فرآوری شده اجتناب کنند.

اشکان نقوی نیا اظهار کرد: نکته مهمی که در توصیه‌های WHO اشاره‌شده است مصرف غذا در منزل و اجتناب از صرف وعده‌های غذایی در رستوران‌ها و مکان‌های عمومی است که بازهم اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی را نشان می‌دهد. این پزشک متخصص داخلی بابیان اینکه افراد مبتلا در طول روز به میزان کافی آب مصرف کنند که در این مورد مصرف ۸ تا ۱۰ لیوان آب در طول روز توصیه می‌شود، اضافه کرد: مصرف دانه‌ها و آجیل خام، ریشه‌هایی مثل هویج و ترب می‌تواند مفید باشد و از مواردی که بایستی در طول بیماری کمتر مصرف کنند نمک و شکر است؛ به‌طوری‌که میزان نمک روزانه مصرفی در فردی بدون بیماری زمینه‌ای دیگر بایستی کمتر از ۵ گرم در شبانه‌روز معادل یک قاشق چای‌خوری کوچک باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گاهی دیده می‌شود افراد از روش‌های سنتی غیرعلمی برای مبارزه با کرونا استفاده می‌کنند، نظر شما در این مورد چیست، تصریح کرد: در مورد روش‌های سنتی و غیرعلمی چیزی که تاکنون دیده‌ایم این بوده که این اقدامات نه‌ تنها هیچ تأثیری در روند بهبود کرونا نداشته‌اند بلکه در مواردی باعث بروز عوارض جانبی خصوصاً برای کلیه و کبد شده است.

نقوی نیا ادامه داد: البته این سخن به معنای مخالفت کلی با محصولات گیاهی و سنتی نیست طبیعتاً برخی جوشانده و دمنوش‌ها خواص میکروب‌زدایی داشته و ممکن است ولو به‌طور تسکینی باعث تخفیف علائم شوند، ولی اولاً به‌طور مؤکد توصیه می‌شود از مصرف جوشانده‌های ناشناخته اجتناب کنند و حتی در مورد دم‌نوش‌های معمول هم جانب احتیاط را رعایت کرده و از اسراف در مصرف آن‌ها با این تصور اشتباه که چون منشأ گیاهی دارند پس بی عارضه خواهند بود، اجتناب کنند، زیرا موارد بسیاری از نارسایی کلیه منجر به دیالیز و نارسایی کبدی را به دنبال مصرف چنین محصولاتی داشته‌ایم. این پزشک متخصص داخلی اظهار کرد: در مورد سایر روش‌ها هم که از گوشه و کنار شنیده‌ایم به‌طور مطلق به هم‌وطنان توصیه می‌شود حتی فکر امتحان کردن آن‌ها را نیز نداشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید