حسین کنعانی مقدم در واکنش به غیبت محمدباقر قالیباف در روز رای‌گیری درباره اصل ۸۵ ی شدن طرح صیانت، گفت: رییس مجلس با فرار کردن از مسائل و رفتن به سوریه نمی‌تواند مشکل را حل کند و باید وارد صحنه شود و مسئله را حل کند.

طرح صیانت برخلاف مسیر رهبری است و صرفا صورت مسئله را پاک می‌کند / رییس مجلس با فرار کردن از مسائل و رفتن به سوریه نمی‌تواند مشکل را حل کند

سلام نو سرویس سیاسی: این روزها طرح مشهور به صیانت از فضای مجازی داغ‌ترین موضوعی است که بین مردم به بحث گذاشته می‌شود، مردم که از زمینه‌های محدودیت اینترنت ناراحت هستند  تاکنون کارزاری با بیش از ۸۰۰ هزار امضا را علیه این طرح امضا کرده‌اند.

چرا چنین طرحی با چنین شکلی و در چنین زمانی باید مطرح شود؟ آیا یک جریان خاص و مشخص دنبال عصبانی کردن مردم است؟ اگر چنین است چرا یک جریان در چهارچوب نظام سیاسی باید دنبال چنین چیزی باشد؟

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با سلام نو این رویکرد را محصول نگاه بحران علیه بحران می‌داند و اصل ۸۵ ی شدن طرح صیانت را دور زدن مجلس و دولت آینده و زور آزمایی با رییس جمهور منتخب ارزیابی می‌کند.

وی با اشاره به به زاویای مختلف طرح صیانت از فضای مجازی گفت: باید ابتدا پرسید چرا این طرح با این سرعت و عجله و قبل از استقرار و ارائه لایحه توسط دولت جدید، آن هم به این شکل بررسی شد؟

 دبیر سیاسی جبهه ایستادگی ادامه داد: حامیان این طرح با ماده ۸۵ شدن این طرح عملا هم مجلس و هم دولت آینده را را دور زدند. از طرف دیگر پیش از معرفی کابینه و به نتیجه رسیدن احتمالی سهم‌خواهی‌ها با آقای رییسی زور آزمایی کردند.

وی با اشاره به اهداف دیگر پشت طرح صیانت گفت: یک جریان سیاسی پشت این لایحه است که به جز اهداف ذکر شده به دنبال این است که مجلس را از اهداف اصلی خود منحرف کند. این جریان می‌خواهد کاری کند که مجلس به جای مسائل اقتصادی، معیشت مردم، آب، برق و بحران‌های اصلی کشور به مسائل حاشیه‌ای و غیرضروری بپردازد. این جریان دنبال مطرح کردن رویکرد بحران علیه بحران در صحنه سیاسی کشور است.

کنعانی مقدم مشکل دیگر طرح را عدم تناسب آن با نظرات رهبری در حوزه فضای مجازی دانست و ادامه داد: اگر نمایندگان می‌خواستند به سخنان رهبری گوش کنند و بحث مدیریت فضای مجازی را مورد توجه قرار دهند باید دقت می‌کردند که بر اساس بیانات ایشان یکی از مولفه‌های قدرتمند شدن ایران بحث قدرت ایران در مسائل آی تی، تقویت زیر ساخت‌ها و افزایش آگاهی مردم و حضور بیشتر در فضای اینترنت است.

وی ادامه داد: اگر بحث توجه به سخنان رهبری مطرح بود طرح صیانت از فضای مجازی باید طوری طراحی می‌شد که این اهداف را دنبال کند، نه اینکه با پاک کردن صورت مسئله و بستن شبکه‌های اجتماعی در کشور بحران ایجاد کند. امروز خیلی از جوان‌هایی که با هزار و یک مشکل از جمله بیکاری درگیرند و آینده‌ای برای خود متصور نیستند، تنها در فضای مجازی و بازارهای آن می‌توانند مشکلات خود را کاهش دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: شما وقتی صورت مسئله را پاک و شبکه‌های اجتماعی را می‌بندید به نظر می‌رسد دنبال وادار کردن مردم به شورش هستید، اقدامی که خلاف منافع و امنیت ملی است.

وی در واکنش به غیبت محمدباقر قالیباف در روز رای‌گیری درباره اصل ۸۵ ی شدن طرح صیانت، گفت: رییس مجلس با فرار کردن از مسائل و رفتن به سوریه نمی‌تواند مشکل را حل کند و باید وارد صحنه شود و مسئله را حل کند.

کنعانی مقدم با تاکید بر اینکه مدیریت به معنای کردن پاک کردن صورت مسئله نیست افزود: مدیریت به معنای بسیج امکانات برای قدرتمند شدن است. این که با این همه مشکل و تحریم بیاییم آن چه که داریم را حذف کنیم عملا به معنای حرکت در مسیر مخالف رهبری، یعنی تضعیف قدرت آی تی کشور است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا به نظر می‌رسد برخی جریان‌ها مدعی اصولگرایی و انقلابی بودن دنبال عصبانی کردن مردم هستند، گفت: نظریه پردازان این جناح‌ها، که برخی از آن‌ها در مجلس هم حضور دارند، این تئوری را دارند که برای مدیریت یک بحران، باید بحران جدیدی ایجاد کنند تا بحران قبلی به فراموشی سپرده شود. در یک مدل دیگر می‌گویند که قبل از رخ دادن شورش خودت شورشی درست کن تا بتوانی آن را سرکوب کنی. این طیف‌ها بر همین اساس دنبال عصبانی کردن مردم هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا با ابراز امیدواری نسبت به ورود رییسی به مسئله طرح صیانت گفت: دولت رییسی که مستقر شود این مسائل به حاشیه می‌رود و قاعدتا لایحه‌ای با نگاهی به قوانین سایبری دیگر نقاط دنیا ارائه می‌شود.

وی افزایش سواد رسانه‌ای مردم را بهترین اقدام ممکن در حوزه مدیریت فضای مجازی دانست و گفت: مردم بهترین فیلتر در مقابل هر نوع محتوای نامناسبی هستند، پس باید به آن‌ها کمک کرد.

کنعانی مقدم در نهایت با اشاره به سناریوهای پیچیده این روزها علیه ایران گفت: سناریویی وجود دارد تحت عنوان «فشار حداکثری از بیرون، فروپاشی از درون» که مورد توافق آمریکا، اسرائیل و منافین است. این‌ها فکر می‌کنند اگر مردم عصبانی شوند، به خیابان بیایند و شعار دهند مقام معظم رهبری وادار به پذیریش برجام با شرایط آمریکا می‌شوند. این تفکر غلط و ناشی از خطای محاسباتی است چون تجربه نشان داده مردم عصبانیت خود را در نهایت سر آمریکا و اسرائیل خالی خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    اگه شما اصلاح طلبان نباشید، همه مشکلات حل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید