محققان دانشگاه فناوری چالمرز در یوتبری می‌گویند، ربات یاد شده می‌تواند کارهایی را که دانشمندان مجبور به انجام آن بودند را انجام دهد. آنها حتی می‌توانند انجام کارهای پیچیده و چالش برانگیزتر را نیز به او بسپارند.

رباتی که به درمان کرونا کمک می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یورونیوز نوشت: محققان دانشگاه فناوری "چالمرز" سوئد برای سریع‌تر انجام دادن تحقیقات خود به منظور پیدا کردن درمانی برای بیماری کووید-۱۹، از یک ربات دانشمند کمک گرفته‌اند.

مدتهاست که بیماری کووید-۱۹ در جهان شیوع پیدا کرده و افراد بسیاری در جهان به آن مبتلا شده و برخی نیز جان خود را از دست داده‌اند. در میان این همه‌گیری، فناوری نقش پررنگی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری ایفا کرده و می‌کند. یکی از فناوری‌های ساخت دست بشر که کمک چشمگیری در این زمینه به دانشمندان کرده است، ربات‌ها هستند.

طی این مدت ربات‌های بسیاری برای انجام کارهای مختلف توسعه داده شده‌اند که بیشتر آنها برای ضدعفونی کردن معابر و بیماستان‌ها و ارسال دارو به بیماران ایجاد شده بودند اما اخیرا محققان درباره رباتی گفته‌اند که همانند پزشکان در آزمایشگاه مشغول به کار است.

ربات دانشمندی که محققان سوئدی از آن استفاده می‌کنند، "Eve" نام دارد. Eve ​یک سیستم آزمایشگاهی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند کارهای تحقیقاتی مانند آزمایش مواد شیمیایی، برنامه‌ریزی و انجام آزمایش‌ها را به صورت خودکار انجام دهد.

"ایوجنیا تیکووا"(Ivgeniia Tiukova) محقق این مطالعه گفت: ربات Eve به طور دقیق تمام مواد شیمیایی را بررسی کرده و سعی می‌کند همان ساختارها را پیدا کند. به بیانی دیگر این ربات گام بعدی خود را بر اساس یافته‌های پیدا و بررسی شده در مرحله پیشین، انتخاب می‌کند.

محققان دانشگاه فناوری چالمرز در یوتبری می‌گویند، ربات یاد شده می‌تواند کارهایی را که دانشمندان مجبور به انجام آن بودند را انجام دهد. آنها حتی می‌توانند انجام کارهای پیچیده و چالش برانگیزتر را نیز به او بسپارند.

"پر سانرهاگن"(Per Sunnerhagen) استاد شیمی دانشگاه فناوری چالمرز گفت: ما چند هزار آزمایش را بررسی می‌کنیم که انجام این کار توسط ما زمان بر است و طول می‌کشد اما این ربات خیلی سریع این کار را انجام می‌دهد.

ربات "Eve " کار خود را در دانشگاه منچستر در شمال انگلستان آغاز کرد. این ربات در آنجا به محققان در انجام تحقیقات درباره پیدا کردن درمان‌ بیماری مالاریا کمک می‌کرد. اما برای انتقال آن به یوتبری محققان بازوهای رباتیک، بخش حمل مایعات، نگهداری دارو و تجهیزات کشت مخمر آن را جدا کردند.

"راس کینگ"(Ross King) دانشمند بریتانیایی که این ربات را توسعه داده در بیانیه‌ای گفت که امیدوار است محققان "چالمرز" بتوانند با کمک این ربات گام‌های مهمی برداشته و در نتیجه به حل چالش‌های اجتماعی کمک کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید