در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰ زمین لرزه قصر شیرین را لرزاند.

در کمتر از یک روز ۲۰ زلزله این شهر ایران را لرزاند!

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، کمتر از ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰ زمین لرزه که بزرگترین آنها ۳.۸ در مقایس امواج درونی زمین (ریشتر) است در قصرشیرین و نقطه صفر مرزی این شهرستان با عراق رخ داد.

بزرگترین زلزله در ساعت چهار و ۱۱ دقیقه و ۲۳ ثانیه بامداد  امروز دهم مرداد ماه با بزرگی ۳.۸ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حوالی قصرشیرین با مرکزیت خانقین عراق رخ داد.

تمامی این زمین لرزه ها با بزرگی ۳ و کم تر هستند که از ساعت ۱۴ روز گذشته نهم مرداد ماه تا ساعت چهار بامداد امروز یکشنبه دهم مرداد ماه رخ داده است.

هرچند این زمین لرزه ها توسط ساکنان قصرشیرین و شهرستان سرپل ذهاب به صورت قابل توجه احساس نشده اما باعث نگرانی و ترس اهالی از وقوع زمین لرزه بزرگتر شده و شب گذشته را مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در ترس و هراس به سر بردند و نگران وقوع زلزله اصلی و بزرگتر بودند.

این زمین لرزه ها هیچ گونه خسارتی نداشته است

فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به اینکه زمین لرزه های روز گذشته تا کنون در قصرشیرین همگی کمتر از چهار ریشتر بوده هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

مراد علی تاتار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سابقه وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری آبان سال ۹۶بخش ازگله و وقوع زمین لرزه های بالای ۶ ریشتر در قصرشیرین در سال ۹۷ و همچنین پس لرزه های متعدد در منطقه و زلزله خیز بودن این شهرستان ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش است.

وی اظهار کرد: البته با توجه به شمار بالای زمین لرزه های روز گذشته در قصرشیرین تا بامداد امروز که ۱۲ مورد آن بالای سه ریشتر بوده امروز جلسه ستاد مدیریت بحران نیز تشکیل می شود.

فرماندار قصرشیرین از مردم و ساکنان شهرستان خواست تا آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند و اضافه کرد: تمامی گروه ها و اعضای ستاد مدیریت بحران پای کار هستند تا در صورت هرگونه حادثه ای به کمک رسانی و انجام اقدام های لازم بپردازند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد. 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید