ده‌ها نفر از قانونگذاران آمریکایی با امضای لایحه‌ای خواستار پایان جنگ کره و گشایش دفاتر نمایندگی میان آمریکا و کره‌شمالی شدند.

درخواست ۱۴ قانونگذار آمریکایی برای برقراری روابط با کره شمالی

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ نوشت: براساس گزارش کمیته اقدام عمومی آمریکایی کره‌ای (KAPAC)، دوایت اوانز دموکرات، چهاردهمین قانونگذار آمریکایی است که لایحه "قانون صلح در شبه جزیره کره" را به امضا رساند.

این لایحه پیشنهادی برد شرمن دموکرات، در بیستم مه به مجلس نمایندگان آمریکا تقدیم شد.

این گروه فعال در بیانیه‌ای گفت: همانطور که آقای شرمن در کنفرانس مجازی بعد از ارائه این لایحه در ماه مه گفتند، ما قویا امیدواریم که لایحه مذکور در پاییز امسال در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به تصویب برسد و و اوایل سال آتی در جلسه عمومی مورد تایید قرار بگیرد تا ما بتوانیم نگارش تاریخ جدیدی از صلح در شبه جزیره کره را آغاز کنیم.

این لایحه پیشنهادی، خواستار تلاش آمریکا برای اعلام پایان رسمی جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ شده است. این جنگ با آتش‌بس موقت به پایان رسید و بدین معناست که دو کره عملا به لحاظ فنی اکنون در وضعیت جنگی به سر می‌برند.

در این لایحه آمده است: ایالات متحده باید فرایند دیپلماتیک معتبری را دنبال کند تا به پایان این جنگ کره دست یابد و هر تلاشی باید به گونه‌ای باشد که از رویارویی نظامی با کره شمالی اجتناب شود. همچنین دولت آمریکا باید با کره شمالی تعامل داشته و کانال ارتباطی دائم با پیونگ یانگ برقرار کند.

براساس این لایحه، وزیر خارجه آمریکا باید با کره شمالی برای گشایش دفاتر نمایندگی در پایتخت های دو کشور رایزنی کند.

ایالات متحده اکنون هیچگونه روابط دیپلماتیکی با کره شمالی ندارد. کمیته اقدام عمومی آمریکایی کره‌ای برای جلب حمایت از لایحه مربوطه متعهد شده است. این گروه در طرحی جداگانه از دولت آمریکا خواسته تا اتحاد خانواده های آمریکایی کره ای با خانواده هایشان در کره شمالی را محقق کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید