۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 55275305

یک شنونده خوب باشید: سعی کنید که به حرف‌های مشتری گوش دهید و حرف او را قطع نکنید. برای پرهیز از زیاده روی وی در صحبت کردن سریعاَ به سراغ اصل مطلب بروید و از حاشیه پرهیز کنید.

رفتار صحیح با مشتری

همانطور که می‌دانیدارتباط برقرار کردن یکی از مهم‌ترین ویژگ‌ی‌های موجود در میان ما آدم‌ها است. اگر شما جزو افرادی هستید که در برقرار کردن ارتباط با دیگران موفقید پس مطمئناََدر پیشبرد اهداف خود از دیگر رقبای خود جلوتر هستید. نحوه درست ارتباط برقرار کردن یک علم محسوب می‌شود. اگر شما نحوه ارتباط برقرار کردن صحیح را بیاموزید به طبع در آمد شماهم بالاتر خواهد رفت. چرا که هیچ چیز بیشتر از یک ارتباط دلنشین با مشتری نمی‌تواند او را وادار به خرید از شما کند. در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را بیاموزیم که با پیروی کردن به راحتی فروش محصول خود را بالا ببرید و در کسب و کار خود موفق‌تر باشید. با ما همراه شوید.

چند نکته ساده و کاربردی در برخورد با مشتری

● یک شنونده خوب باشید: سعی کنید که به حرف‌های مشتری گوش دهید و حرف او را قطع نکنید. برای پرهیز از زیاده روی وی در صحبت کردن سریعاَ به سراغ اصل مطلب بروید و از حاشیه پرهیز کنید.

● استایل جدی داشته باشید: این به این معناست که هنگام صحبت کردن با شخصی که مقابل‌تان ایستاده است خود را درگیر صحبت‌های اضافه با وی نکنید. با تکان دادن سر به نشانه تاکید و یا با گفتن کلمه ( می‌فهمم) می‌توانید بر ذهن طرف مقابل تاثیر مثبت بگذارید و به وی احساس رضایت بیشتری را منتقل کنید.

● واضح و صریح حرف بزنید: برای مثال از پرسیدن سوالاتی که جواب آنان بله و یا خیر است اجتناب کنید. چون این دسته از سوالات می‌توانند شما و طرف مقابل‌تان را به اشتباه بیندازند. بهتر است سوال‌هایتان را طوری مطرح کنید که شما را  به درستی به جواب برسانند.

●   هنگام انتقال اطلاعات فنی دقت کنید: برای مثال در ارتباط با مشتری و هنگام توضیح دادن درباره ویژگی‌های محصول باید از زبان ساده استفاده کنید. کلمات تخصصی باعث ایجاد شک و تردید در خرید مشتری می‌شوند. چرا که در اکثر موارد آنان متوجه صحبت‌های شما نمی‌شوند.

● برای فروش محصول‌ از مقایسه استفاده کنید: مقایسه کردن یکی از تاثیر گزارترین روش‌ها در فروش محصول است. فراموش نکنید که مشتریان به دنبال محصولی هستند که بهترین ویژگی‌ها را داشته باشند. با مقایسه کردن محصول خود با سایر برندها می‌توانید هر آن چه که مشتریان دوست دارند بشنوند را برایشان بازگو کنید.

● مشتری‌هایتان را با الفاظ زیبا صدا کنید: برای جلب توجه و ایجاد حس خوب در مشتری می‌توانید او را با الفاظی که برایش خوشایند است صدا کنید. برای مثال او را دوست من، خوشتیپ و رئیس صدا کنید.

● به او پیشنهاد کمک رسانی بیشتر را بدهید: برای مثال اگر برند یا مارک مورد نیاز مشتری را ندارید با خدافظی کردن بلافاصله او را از سر خود باز نکنید. می‌توانید به او برندهای خودتان را پیشنهاد دهید یا از دوستان همکارتان برند مورد نیاز مشتری را بگیرید و در عوض کمیسیون دریافت کنید.

● با اطمینان خاطر از مشتری خداحافظی کنید: منظور از این حرف این است که مانند یک ماشین نباشید و سعی کنید برای مشتری‌های خود وقت بگذارید. اطمینان پیدا کنید که در پایان صحبت‌هایتان مشتری به نتیجه دلخواهش رسیده و سوالی در ذهنش باقی نمانده است. یک ارتباط خوب شما را در ذهن مشتری ثابت می‌کند و مطمعناََ برای خرید بعدی هم به سراغ شما خواهد آمد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید