یک هنرمند لبنانی با استفاده از آوار به جا مانده از انفجار سال گذشته در بندر بیروت، اقدام به ساخت مجسمه یادبود برای قربانیان این حادثه کرد.

مجسمه‌ یادبود قربانیان انفجار بیروت ساخته شد / عکس

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از روزنامه نشنال نوشت: نَدیم کَرَم هنرمند معروف لبنانی با آوار به جا مانده از انفجار سال گذشته بندر بیروت یک مجسمه یادبود ۲۵ متری با عنوان ژست (The Gesture) طراحی کرده و ساخته است. این مجسمه غول‌پیکر شاید از جنس فولاد ساختمانی بی روح ساخته شده باشد اما به گونه ای طراحی شده که گویی درحال تقدیم یک شاخه گل به شهر است تا هم یادمانی برای قربانیان این حادثه تلخ باشد، هم نشانی از امید برای بازماندگان.

ساخت مجسمه‌ یادبود برای قربانیان انفجار بیروت

به گفته کَرَم ساخت این مجسمه یک پروژه جمعی بود که به کمک جمع بزرگی از داوطلبان مشتاق به اجرا رسید؛ ۲۷ فرد و سازمان از جمله طراحان، موسسات هنری، شرکت‌های فعال در حوزه لجستیک و سازمان‌های دولتی لبنان برای کمک به ساخت این مجسمه داوطلب شدند. یک معمار ۳۲ ساله به نام کریستین عطاالله یکی از این داوطلبان بود که مسئولیت ثبت عکس‌های هوایی از روند ساخت را برعهده داشت. وی در گفت‌وگو با روزنامه نشنال در این باره گفت: (ساخت این مجسمه یادبود) برای افرادی که در لبنان زندگی می‌کنند و تحت تاثیر انفجار سال گذشته قرار گرفتند، یک پروژه شخصی است. آن انفجار میراث فرهنگی، هنری و تاریخ بیروت و بافت این شهر را نابود کرد و حالا این مجسمه از دل تخریب و نابودی پیامی مثبت می‌آفریند.

به گزارش ایرنا، ۱۴ مرداد سال گذشته انفجاری مهیب در بندر بیروت رخ داد که تمام محلات اطراف را با خاک یکسان کرد، جان بیش از ۲۰۰ نفر را گرفت و ۶ هزار و پانصد نفر را مجروح کرد. شدت این انفجار که بر اثر انباشت غیراصولی ۲۷۵۰ تن آمونیون نیترات در گمرک بندر بیروت روی داد، آنقدر زیاد بود که به عنوان یکی از شدیدترین انفجارهای غیرهسته ای تاریخ ثبت شد و پس لرزه‌های آن در کشورهای مجاور هم احساس شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید