۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 55275239

نگارنده طرح صیانت فضای مجازی تایید کرد که اینستاگرام محدود خواهد شد. م

محدودیت اینستاگرام قطعی است

به گزارش سلام نو به نقل از گجت نیوز، سید عباس مرادی، نگارنده طرح صیانت فضای مجازی محدودیت اینستاگرام را تایید کرد و از راه‌اندازی اینستاگرام پلاس ایرانی خبر داد.

سید عباس مرادی، یکی از نگارنده‌ها و افراد پشت پرده طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده و با انتقادات زیادی مواجه شده، در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و توضیحاتی در رابطه با این طرح و اتفاقاتی که پس از آن قرار است بیفتد، ارائه داد.

مرادی در این برنامه اظهار کرد این جایی که قرار است طرح صیانت وارد شود، بهترین نقطه برای حکمرانی در فضای مجازی است. یعنی باید در خدمات پایه کاربردی، فضای رقابتی ایجاد کنیم، با مزیت رقابتی که برای کاربر قابل لمس باشد. وی افزود در حال حاضر مشابه داخلی اینستاگرام نداریم، اما هدف طرح صیانت این است که یک پلتفرم امن ایجاد شود تا زمینه را برای مهاجرت کاربران ایرانی به نمونه داخلی فراهم کنیم. به عنوان مثال در برنامه اینستاگرام پلاس، بانکداری الکترونیکی خواهیم داشت.

محدودیت اینستاگرام قطعی است

نگارنده طرح صیانت فضای مجازی تایید کرد که اینستاگرام محدود خواهد شد. مرادی در این خصوص گفت فیلترینگی در کار نیست، اما قطعا محدودیت پهنای باند برای اینستاگرام خواهیم داشت. وی در ادامه به نمونه داخلی اینستاگرام یعنی اینستاگرام پلاس اشاره کرد و گفت برای این برنامه تخفیف‌های مالیاتی به منظور انجام تبلیغات در نظر گرفته می‌شود. همچنین شدت محدودیت پهنای باند، به میزان مهاجرت مردم به نمونه‌های داخلی برای اپلیکیشن‌های خارجی اعمال خواهد شد.

نگارنده طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در پایان گفت مدعیان بارداری با ۲ گیگ اینترنت و مدافعان وایت لیست از طرح صیانت کنار گذاشته شده‌اند و آنها اکنون جزو مخالفان طرح هستند. ما داریم چوب رویکرد و نگاه تیم اول نویسنده طرح را می‌خوریم.

انتقادات مخالف طرح صیانت فضای مجازی

همچنین در این برنامه تلویزیونی، محمد کشوری، کارشناس فضای مجازی و مخالف طرح صیانت اظهار کرد توضیحات مدافعان این طرح من را به یاد صنعت خودروسازی ایران می‌اندازد. به گفته کشوری، افرادی در وزارت ارشاد دهه ۸۰ سرویس‌های اینترنتی اجتماعی داخلی را فیلتر کردند و از بین بردند و اکنون همان‌ها طراح طرح صیانت هستند.

این کارشناس فضای مجازی به محدودیت اینستاگرام اشاره کرد و گفت محدودیت ترافیک یعنی پهنای باند اینستاگرام را به قدری پایین بیاورند که مردم ناامید شوند؛ مثل همان اتفاقی که برای وایبر افتاد. وی درباره اینستاگرام پلاس ایرانی نیز بیان کرد تجربه‌های قبلی مثل روبیکا موفق نبودند؛ چه تضمینی وجود دارد که نمونه‌هایی مثل اینستاگرام پلاس موفق می‌شوند؟ سوال این است که کاربران ایرانی چرا باید اینستاگرام را رها کنند؟

کشوری در پایان تاکید کرد در پیش نویس این طرح چهار ماه مهلت برای اپلیکیشن‌های خارجی در نظر گرفته شده تا تعهدات را بپذیرند؛ اگر قبول نکردند چهار ماه مهلت برای مسدود شدن داده می‌شود، اما از همان زمان بحث محدودیت پهنای باند وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید