بررسی و ارجاع طرح صیانت در مجلس شورای اسلامی طی روزهای اخیر واکنش‌های فراوانی را، حتی در بین بدنه اجتماعی حامی جریانات اصولگرایانه، برانگیخته است.

موافقین طرح صیانت چه کسانی هستند؟

سلام نو- سرویس سیاسی: پس از مطرح شدن طرح صیانت از فعالن فضای مجازی، سیل مخالفت‌ها از هر سو به سمت طراحان این طرح روانه شد. این بار علاوه بر مردم و فعالین سیاسی اصلاح‌طلب، شماری از گروه‌ها و فعالین سیاسی اصولگرا نیز از تصویب این طرح انتقاد کردند. اما به راستی موافقین اصلی این طرح چه کسانی هستند؟ سلام نو در این مطلب به معرفی مختصر موافقین اصلی این طرح می‌پردازد.

مرتضی آقاتهرانی و جبهه پایداری

موافقین طرح صیانت چه کسانی هستند؟


مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است. او یکی از مشهورترین شاگردان آیت الله مصباح یزدی و و رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری است. نام آقا تهرانی با استاد اخلاق بودن دولت محمود احمدی‌نژاد، ماجرای گرین کارت آمریکا و مخالفت سف و سختش با برجام بر سر زبان‌ها افتاده است. آقا تهرانی و دیگر اعضای جبهه پایداری پرچم‌دار حمایت از طرح صیانت و مشمول اصل 85 قرار گرفتن آن هستند.

رضا تقی‌پور

موافقین طرح صیانت چه کسانی هستند؟

تقی‌پور وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد و مطرح کننده مفهوم اینترنت پاک است. تقی‌پور همان وزیری است که در زمان وزارت سرعت 128 کیلوبایت را برای کاربران خانگی کافی می‌دانست و معتقد بود اینترنت فعلی برای جوامع خطرناک است و نیاز به تعریف نوعی جدید از اینترت هستیم. بسیاری بخش‌های اصلی طرح صیانت را از ابتکارات این وزیر سابق می‌دانند.

علیرضا زاکانی

موافقین طرح صیانت چه کسانی هستند؟


طرح صیانت در مرکز پژوهش‌های مجلس ساخته و پرداخته شده است، جایی که ریاستش به عهده علیرضا زاکانی است. درست است که در ایام انتخابات او در ظاهر با فیلترینگ مخالفت کرد اما دعده داد که دولتش در فضای مجازی اعمال حاکمیت خواهد کرد.

مسعو فیاضی

موافقین طرح صیانت چه کسانی هستند؟


مسعود فیاضی برادر داماد و معاون علیرضا زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است. بسیاری فیاضی را از مغزهای متفکر پشت طرح صیانت معرفی می‌کنند. تیغ سانسور در دوره مدیر مسئولی او بر مجلات رشد تا حدی تیز بود که با انتشار یکی از پوسترهای مقام معظم رهبری هم مخالفت شد.

یاسر جلالی 

موافقین طرح صیانت چه کسانی هستند؟


جلالی  دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و داماد سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل است. جلالی از مدافعین سرسخت طرح صیانت در فضای مجازی است و معتقد است این طرح باعث توسعه کشور خواهد شد.

روح الله مومن نسب

موافقین طرح صیانت چه کسانی هستند؟


مومن نسب از مشاوران طرح صیانت و یکی از حامیان اجرای این طرح است. مومن نسب مخالف تماس تصویری و از جدی ترین مدافعان فیلترینگ است. اظهارات وی پیرامون حاملگی دختر 12 ساله به دلیل استفاده از 2 گیگ اینترنت سر و صدای زیادی به پا کرد.

سردار نقدی

موافقین طرح صیانت چه کسانی هستند؟

رییس سابق بسیج و  معاون هماهنگ‌کننده فعلی سپاه تا امروز جدی‌ترین مقام ارشد حامی این طرح بوده است. سردار مخالفین این طرح را مشتی منافق کامنت گذار که با پول‌های نفتی عربستان، اسرائیل و هدایت شونده توسط سازمان سیا نامیده است. این اظهارات حتی در بین اصولگرایان هم انتقادهای فراوانی را برانگیخت. 

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید