بررسی تازه ترین وضعیت تورم کل در بین ۱۰ دهک هزینه‌ای نشان می‌دهد که دهک های مختلف هزینه ای تورمی حدود ۴۳.۶ درصد تا ۴۹.۹ را در رابطه با تورم کل تجربه کردند

افزایش هزینه دهک‌ها به ۴۶ درصد رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، افزایش هزینه ۱۰ دهک نسبت به پارسال تا بیش از ۴۶ درصد بوده است.

آنچه که مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت تورم در تیرماه اعلام کرد از این حکایت داشت که نرخ تورم با افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۴.۲ درصد رسیده است. همچنین تورم نقطه به نقطه بیانگر افزایش ۴۳.۶ درصدی هزینه خانوارها در مقایسه با سال گذشته بود.

بررسی تازه ترین وضعیت تورم کل در بین ۱۰ دهک هزینه‌ای نشان می‌دهد که دهک های مختلف هزینه ای تورمی حدود ۴۳.۶ درصد تا ۴۹.۹ را در رابطه با تورم کل تجربه کردند؛ به طوری که تورم برای دهک اول ۴۴.۵، دهک دوم ۴۴.۹، دهک سوم ۴۴.۵، دهک چهارم ۴۴، دهک پنجم ۴۳.۸، دهک ششم ۴۳.۶، دهک هفتم ۴۴.۴، دهک هشتم ۴۴.۶، دهک نهم ۴۶.۳ و برای دهک دهم ۴۹.۹ درصد بوده است.

اما در رابطه با تورم نقطه به نقطه، افزایش هزینه دهک‌ها بین ۴۲.۸ تا ۴۶.۱ درصد متغیر است؛ به طوری که برای دهک اول و دوم ۴۶.۱، دهک سوم ۴۵.۳، دهک چهارم ۴۴.۶، دهک پنجم ۴۴.۱، دهک ششم ۴۳.۵، دهک هفتم ۴۳.۳، دهک هشتم ۴۲.۸، دهک نهم ۴۲.۹ و دهک دهم ۴۳.۹ درصد بوده است.

این در حالی است که در خردادماه  گذشته افزایش هزینه بین دهک ها از حدود ۴۷ تا بیش از ۵۱ درصد نوسان داشت که نشان می دهد در تیرماه این افزایش هزینه تا حدودی کاهش داشته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید