۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 55275124

یک معلم خوب باید صبور باشد و در برخورد با دانش­آموزان و فرآیند یادگیر آنان صبر و حوصله به خرج دهد. از لحاظ ظاهری باید آراسته باشد به طوری که شاگردان مجذوب خصوصیات وی شوند.

معلم‌ها بخوانند!

به گزارش سلام نو، معلم بودن یک شغل مقدس است. چرا که معلم‌ها افرادی هستند که باید صبر و شکیبایی بسیاری از خود نشان دهند تا بتوانند به شاگردان خود نکته‌ای را بیاموزند. اکثر اوقات با وجود اینکه معلمان تمام تلاش خود را برای یادگیری شاگردان می‌کنند با مواردی مواجهه می‌شوند که در آن یک یا چند دانش آموز در فرآیند یادگیری دچار مشکل شده‌اند، علارغم اینکه سایر دانش­آموزان به بهترین درجه یادگیری رسیده‌اند. در چنین شرایط بهترین نوع برخورد معلم با دانش‌ آموز چیست؟ آیا باید روش تدریس و فن بیان را عوض کرد یا اینکه همان روش را ادمه داد و در عوض سخت‌گیری بیشتری را علیه آن دسته از شاگردان متحمل شد؟ در این مقاله می‌خواهیم چند نکته مهم در مواجهه با دانش­آموزان ضعیف در فرآیند یادگیری را با شما به اشتراک بگذاریم و همچنین چند نمونه از بهترین روش رفتار معلم با دانش­آموزان را با شما به بحث بگذاریم.

یک معلم خوب و مورد پسند دانش آموزان باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد؟

یک معلم خوب باید صبور باشد و در برخورد با دانش­آموزان و فرآیند یادگیر آنان صبر و حوصله به خرج دهد. از لحاظ ظاهری باید آراسته باشد به طوری که شاگردان مجذوب خصوصیات وی شوند. چه کسی بهتر است از معلم صبور و آراسته‌ای که می‌تواند تبدیل به یک الگو برای شاگردانش شود. معلم باید دوست شاگردانش باشد. معلم باید بداند که همه چیز تدریس نیست و گاهی اوقات هم صحبت شدن با شاگردان می‌تواند تاثیر بیشتری در روند رشد و تبدیل آنان به یک شخص مفید برای جامعه باشد. معلم باید بتواند محیط کلاس را تبدیل به یک خانه امن دوم برای شاگردانش کند و محیطی بسازد که شاگردانش در آن حس امنیت و شاداب بودن کنند. معلم نباید کلاس را تبدیل به محیطی کند که شاگردانش از آن فراری و دل زده باشند. اگر به عنوان یک معلم توانستید تبدیل به شخصی شوید که شاگردان‌تان عاشق شخصیت و کردار شما شوند به شما تبریک می‌گوییم چرا که شما در این راه موفق شده‌اید.

معلم‌ها باید چطور با دانش آموزان ضعیف از لحاظ درسی رفتار کنند؟

اولین قدم در کمک کردن به این نوع دانش­آموزان این است که آنان را از سر خود باز نکنید. منظور از این حرف این است که برای این نوع دانش­آموزان وقت بگذارید و سعی کنید که به آنان کمک کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در وهله اول در مواجهه با این افراد با خود آنان صحبت کنید و مشکل را به خارج از کلاس نبرید. سعی کنید قبل از اطلاع دادن به دفتر مدرسه و یا والدین زمانی را مشخص کنید و با شاگردتان به تنهایی صحبت کنید و دلیل اینکه به درس بی‌توجهی می‌کند را جویا شوید. دلایلی زیادی وجود دارند که همگی می‌توانند باعث این نوع بی‌توجهی و رفتار وی شوند. برای مثال ممکن است شاگردتان از مشکلات خانوادگی رنج ببرد و در محیطی زندگی کند که پر از تشنج و استرس باشد. به او بفهمانید که هم‌راز و دوست او هستید. در این صورت است که او می‌تواند به شما اعتماد کند و مشکلش را برای شما باز گو کند. مثالی که گفتیم تنها نمونه کوچکی از مسائلی بود که می‌توانند دست به دست هم دهند و هواس شاگردتان را از شما و از درس پرت کنند. و این هنر شماست که چه سبک و روشی را برای حل کردن آن پیش گیرید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید