منابع الجزایری از توافق این کشور با ۱۳ کشور دیگر آفریقایی درباره اخراج تل‌آویو از اتحادیه آفریقا خبر دادند.

۱۴ کشور آفریقایی برای اخراج رژیم صهیونیستی ازاتحادیه آفریقا توافق کردند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رأی الیوم نوشت: مقامات الجزایر روند تشکیل یک گروه آفریقایی برای رد پذیرش تل‌آویو در اتحادیه آفریقا را رسماً آغاز کرده اند و هدف از این گام، حفظ اصول اتحادیه آفریقا و حمایت از کشور عربی فلسطین است.

بر اساس این گزارش، آفریقای جنوبی، تونس، اریتره، سنگال، تانزانیا، نیجر، مجمع‌الجزایر قمر، گابون، نیجریه، زیمباوه، لیبریا و سیشل موافقت خود را با تصمیم الجزایر اعلام کرده‌اند. «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر نیز در این خصوص تأکید کرده است: الجزایر در برابر مسأله عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا دست روی دست نخواهد گذاشت و دیپلماسی فشرده ای را برای مقابله با آن در پیش خواهد گرفت.

وزیر خارجه الجزایر در ادامه گفت: این تحرکات دیپلماتیک در واقع واکنشی به عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا است. گفتنی است، رژیم صهیونیستی اخیراً به عنوان «ناظر» به عضویت اتحادیه آفریقا درآمده است. عضویت صهیونیست‌ها در اتحادیه آفریقا واکنش‌های گروه‌های مختلف فلسطینی را طی روزهای گذشته به دنبال داشته است.

درهمین ارتباط، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا موجب مشروعیت بخشی به اشغالگری در سرزمین فلسطین خواهد شد و زمینه را برای ادامه طرح‌های دشمن صهیونیستی برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و ارتکاب جنایات وحشیانه علیه آن فراهم می‌کند.

این جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه بیانیه خود اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کشورهای آفریقایی را که در طول قرن‌ها استعمار و نژادپرستی گریبان‌گیرشان بوده و هست، مایه تأسف خواند.

در این بیانیه آمده است: ما کشورهای آفریقایی را همچون همیشه حامی و پشتیبان خود در مبارزات عادلانه برای رسیدن به آزادی و استقلال می‌دانیم و امیدوار به حمایت قدرتمند و مستمر این کشورها هستیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید