امانی درباره اینکه شهردار قبل از آغاز به کار رسمی شورای ششم انتخاب خواهد شد، گفت: شهردار به صورت غیررسمی تعیین می‌شود و در جلسه رسمی، رای‌گیری و انتخاب می‌شود.

زمان انتخاب شهردار تهران اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در واکنش به اینکه برخی اعضا اعلام کرده‌اند، آقای چمران رئیس شورای ششم خواهد بود، گفت: نظر من نیز همین است و با توجه به رای روز اول اعضا به آقای چمران فکر می‌کنم، ریاست ایشان در شورای ششم قطعی خواهد بود.

«ناصر امانی»، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران درباره فرآیند بررسی برنامه‌های کاندیداهای پست شهردار گفت: از امروز ساعت ۱۰ اولین کاندیدا برنامه خود را ارائه می‌دهد و با توجه به اینکه سه نفر از کاندیداها برنامه نداده‌اند و به احتمال قوی انصراف داده‌اند، زمان مقداری جلوتر می‌افتد. آقایان نیکزاد، آبرومند و علی آبادی برنامه‌ای ارائه نداده‌اند. 

او ادامه داد: براساس زمان‌بندی قرار بود روزی سه نفر و تا روز سه شنبه برنامه‌ها را ارائه دهند و با این حساب به احتمال قوی تا عصر سه‌شنبه ارائه برنامه‌ها تمام می‌شود و سه‌شنبه جمع‌بندی اعضا و بررسی امتیازات افراد براساس شاخص‌های ده‌گانه انجام می‌شود و انتخابات برگزار خواهد شد و تا پایان هفته گزینه نهایی مشخص خواهد شد. 

امانی درباره اینکه شهردار قبل از آغاز به کار رسمی شورای ششم انتخاب خواهد شد، گفت: شهردار به صورت غیررسمی تعیین می‌شود و در جلسه رسمی، رای‌گیری و انتخاب می‌شود. 

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در واکنش به اینکه در معیارهای ده‌گانه اعلام شده، ۹ سال سابقه مدیریت شهری اعلام شده است و براساس آن برخی از کاندیداها چنین سابقه‌ای را ندارند، آیا تعدادی از گزینه‌ها حذف می‌شوند؟ گفت: البته معلوم نیست، چرا که مسئول تطبیق شرایط احراز پست شهردار وزارت کشور است و قرار شد که آقای چمران، رئیس موقت شورای منتخب با همکاری دو نفر از اعضای شورا این مساله را بررسی کنند و یک استمزاج غیررسمی از وزارت کشور دریافت کنند تا مشخص شود آیا کسی در بین کاندیداهای باقی مانده هست که این شرایط را نداشته باشد یا خیر. 

او ادامه داد: اگر شرایط را نداشته باشد به کاندیدا اعلام می‌شود و فرد باید سوابق خود را به وزارت کشور ببرد و مشکل را با وزارت کشور حل کند. فکر نمی‌کنم تعداد افراد قابل توجه باشد و باید ببنییم چه اتفاقی می‌افتد. 

امانی درباره زمانّبندی ارائه برنامه‌ها توسط کاندیداها گفت: براساس قرعه کشی قرار بود امروز خانم آباد و آقای آبرومند برنامه خود را ارائه دهند. آقای آبرومند با توجه به اینکه برنامه‌ای ارائه نداده است، طبیعتا نمی‌آید. بعد از ظهر نیز یکی از کاندیداها برنامه ارائه خواهد داد. 

او درباره اینکه برخی اعضا اعلام کردند آقای چمران رئیس شورای ششم خواهد بود، گفت: نظر من نیز همین است و با توجه به رای روز اول اعضا به آقای چمران فکر می‌کنم ریاست ایشان در شورای ششم قطعی خواهد بود. 

امانی درباره ترکیب کمیسیون‌های شورا گفت: هنوز بر روی کمیسیون‌ها بحث نشده است و قرار است بعد از انتخاب شهردار درباره این موضوع بحث شود. 

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: شنبه هفته آینده مراسم رسمی آغاز به کار شورای ششم در سراسر کشور برگزار خواهد شد و ما از روز بعد کار رسمی را با انتخاب شهردار آغاز می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید