قبل از شروع خرید و فروش‌های امروز قیمت دلار ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان بود و با بیشترین سطح خود در سال ۱۴۰۰ فقط ۳۰۰ تومان فاصله داشت.

با تغییر دولت قیمت دلار ارزان می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، قیمت دلار امروز شنبه نهم مرداد ۱۴۰۰ کار سختی برای گران شدن ندارد و شاید به بیشترین سطح خود از ابتدای سال برسد

قیمت دلار امروز شنبه نهم مرداد احتمالا روند افزایشی اخیر را ادامه می‌دهد و عدد و رقم‌ها از شانس بالای رکوردشکنی این اسکناس در سال جاری حکایت دارند. قبل از شروع خرید و فروش‌های امروز قیمت دلار ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان بود و با بیشترین سطح خود در سال ۱۴۰۰ فقط ۳۰۰ تومان فاصله داشت. رقمی که روز ۱۰ فروردین ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان در کارنامه دلار به‌ثبت رسیده.

بعد از هیاهوی ابتدای هفته باید منتظر واکنش بازار به دو اتفاق دیگر بمانیم. اول اینکه در هفته جاری مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی برگزار می‌شود و موضوع دوم مذاکرات هسته‌ای وین است. دو اتفاقی که می‌توانند در سرنوشت دلار تاثیرگذار باشند.قیمت دلار در بازار آزاد امروز آماده گران شدن است و بیشتر از همیشه به سقف‌شکنی در سال ۱۴۰۰ نزدیک شده. پالس‌های منفی از داخل و خارج در روند صعودی اخیر نقش داشتند و حالا نشانه‌هایی از ورود اسکناس آمریکایی به کانال ۲۶ هزار تومان دیده می‌شود. آخرین روز کاری هفته گذشته (چهارشنبه ششم مرداد) دلار به ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و حالا با بیشترین قیمت خود در سال جاری، یعنی رقم ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان، فاصله زیادی ندارد. باتوجه به روند معاملات پشت‌خطی در تعطیلات عید غدیر، می‌توانیم حدس بزنیم که هدف دلار فتح کانال ۲۶ هزار تومان است. در این صورت دلار به بالاترین سطح خود از ۲۸ بهمن سال قبل می‌رسد.

دو| دلار به تغییر دولت واکنش نشان می‌دهد؟

دلار طبق پیش‌بینی‌ها این هفته امکان افت قیمت مقطعی دارد. برای بررسی صحت و سقم این ادعا به روز ۲۹ خرداد برگردیم. شنبه‌ای که پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری رسمی شد و دلار ظرف دو ساعت ۸۵۰ تومان ریزش کرد. از همین حالا گمانه‌زنی می‌شود که بازار این هفته همزمان با مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید، با دنده معکوس شروع به ارزان شدن کند. از اقبال بد ما، این پیش‌بینی فقط ۵۰ درصد امکان تحقق دارد. گفته می‌شود کاهش قیمت دلار در واکنش به تغییر دولت، همان فردای انتخابات پیش‌خور شده و با روی کار آمدن رسمی دولت سیزدهم دیگر خبری از کاهش قیمت نیست. 

سه| دلار تا پایان مرداد گران می‌شود؟

قیمت دلار فعلا روند صعودی دارد و دلیلش هم مشخص است. در کنار سیگنال‌های منفی داخلی که اوج آن را روز چهارشنبه و همزمان با جلسه مجلس دیدیم، مذاکرات وین نیز متوقف شده. توقف این گفتگوها فرصتی برای جولان دلار پدید آورده و این‌طور که گفته می‌شود باید تا اواخر مرداد منتظر دور بعدی مذاکرات بین ایران و ۴+۱ بمانیم. همین حالا خوش‌بینی زیادی بین معامله‌گران بازار درباره مذاکرات وین وجود ندارد. آمریکا هر روز از یک تریبون جدید اعلام می‌کند گزینه بازگشت به توافق همیشه وجود نخواهد داشت و در داخل کشور نیز نگاه مثبتی به برجام و مذاکرات دیده نمی‌شود. رقم‌هایی که از آینده دلار و بعد از به بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای پیش‌بینی می‌شود، واقعا ترسناک است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید