با توجه به گسترش علم و فناوری در سال‌های اخیر، استفاده از درب‌های اتوماتیک در اماکن مختلف زیاد شده است. اغلب انواع درب‌های اتوماتیک در ورودی مغازه‌ها، پارکینگ‌ها، اماکن تجاری و اداری و بعضاً رستوران‌ها و ... تعبیه شده‌اند. از آنجایی که عملکرد این درب‌ها وابسته به جریان برق است می‌بایستی توجه ویژه‌ای به امنیت درب اتوماتیک وجود داشته باشد.

بررسی امنیت انواع درب اتوماتیک

در کنار مزایای فراوانی که از تعبیه و نصب این نوع درب‌ها حاصل می‌شود، عدم توجه به امنیت درب اتوماتیک احتمال دارد که خسارات جبران ناپذیر مالی و بعضاً جانی نیز به‌ همراه داشته باشد.

از مکان‌های مهمی که امروزه نصب درب اتوماتیک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، ورودی پارکینگ ساختمان‌های مسکونی و بعضاً تجاری می‌باشد. با توجه به حجم تردد بالای این محیط‌ها، نصب صحیح و انجام سرویس‌های دوره‌ای، امنیت درب اتوماتیک پارکینگ را بالا نگه می‌دارد. این اقدام مانع به وجود آمدن هر گونه اتفاق و حادثه ناخوشایندی خواهد شد. همچنین در استفاده از درب‌های شیشه‌ای که ظرافت بالایی دارند باید تمامی استاندارها رعایت شده باشد. با رعایت نکات توصیه شده در خصوص نحوه استفاده و نگهداری، امنیت درب اتوماتیک شیشه‌ ای بالا رفته و مسلماً طول عمر کارآیی آن نیز بیشتر خواهد شد. بر همین اساس در این نوشتار قصد داریم با معرفی شرکت آتی دُر به‌ عنوان تأمین کننده درب‌های اتوماتیک، با یادآوری و بیان نکات و استانداردهای لازم، در خصوص ایمنی و امنیت درب اتوماتیک راهنمایی داشته باشیم.

امنیت درب اتوماتیک در هنگام نصب

مسلماً هر وسیله‌ای که با توجه به نوع کارکرد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای ویژگی‌ها و دستورالعمل‌های خاصی در نگهداری و استفاده دارد. انتظاری که از خرید و استفاده از یک وسیله‌ داریم زمانی تحقق خواهد یافت که تمامی این نکات به درستی رعایت شده باشد. ضریب امنیت بالا و مزیت‌هایی که از نصب و استفاده از درب‌های اتوماتیک حاصل می‌شود نیز نیاز به رعایت راهکارها و راهنمایی‌های شرکت و یا کارگاه سازنده محصول مبنی بر امنیت درب اتوماتیک دارد. از همان ابتدای شروع بکار نصب درب اتوماتیک، نکات و مسائل ایمنی باید رعایت شود.

با توجه به این که این نوع درب‌ها می‌بایستی با اتصال به جریان برق کار کنند، رعایت اصول ایمنی برقی در زمان نصب اهمیت ویژه‌ای دارد. کابل‌های سیم‌کشی طوری باید نصب و مورد پوشش قرار گیرند که با کمترین احتمال خطر مواجه باشند. حتی‌الامکان از دسترس افراد و مخصوصاً کودکان فاصله زیادی داشته باشند. موتور به‌ حرکت درآورنده این درب‌ها با توجه به وزن و اندازه و ابعاد آن انتخاب شده تا انرژی لازم جهت باز و بسته کردن درب را داشته باشد. همچنین برای بالا بردن ضریب امنیت درب اتوماتیک باید برابر اصول در محلی نصب شود که کمترین میزان برخورد را داشته و کابل‌های آن نیز از بهترین پوشش و محافظ برخوردار باشند.

رعایت نکات لازم برای امنیت درب اتوماتیک پارکینگ

بررسی امنیت انواع درب اتوماتیک

بیشترین مکان‌هایی که از عدم رعایت نکات امنیت درب اتوماتیک ضربه خواهد خورد، درب پارکینگ‌های ورودی ساختمان‌ها می‌باشد. لذا برای این که از خطرات ناشی از آن مصون باشیم لازم است مواردی را جهت امنیت درب اتوماتیک پارکینگ مورد توجه قرار دهیم که به شرح ذیل بیان می‌شود:

  1. ریموت کنترل درب اتوماتیک همراه دسته‌ کلید منزل و سوئیچ خودرو باشد تا احتمال گم شدن یا سرقت آن به حداقل برسد.
  2. از گزینه‌های مناسب جهت بالابردن امنیت درب اتوماتیک، استفاده از سیستم خلاص‌کن در نصب درب می‌باشد. زیرا در زمان قطع ناگهانی برق، از شدت باز و بسته شدن جلوگیری کرده و مانع آسیب رسیدن به خود درب و یا افرادی که احتمالاً در مسیر حرکت درب بوده‌اند خواهد شد.
  3. در صورت مواجهه با قطعی برق به‌ مدت طولانی، از ایمن بودن قفل درب پارکینگ اطمینان حاصل شود. همچنین وقتی تصمیم بر ترک محل برای مدت طولانی را داشته باشید حتماً از قفل دستی درب اتوماتیک نیز استفاده نمائید.
  4. از دیگر مواردی که امنیت درب اتوماتیک را بالا می‌برد، نصب دوربین مداربسته در محل و زاویه‌ای مناسب از درب می‌باشد. این‌ کار ساکنین را از هر گونه دست‌کاری احتمالی سیستم موتوری و برقی افراد ناشناس مطلع خواهد ساخت.
  5. پس از عبور از درب اتوماتیک، از بسته شدن کامل آن اطمینان حاصل شود.

امنیت درب اتوماتیک شیشه‌ای

از مهم‌ترین نکات قابل توجه جهت تأمین امنیت درب اتوماتیک شیشه‌ای، استفاده ازمواد باکیفیت و عالی در ساخت در کنار طراحی اصولی و حفظ زیبایی آن می‌باشد. زیرا باعث مقاومت بالای آن در برابر انواع ضربه‌ها و فشارهای احتمالی جانبی خواهد شد. از طرفی مقاومت کیفیت مواد شیشه‌ای باید به گونه‌ای انتخاب شود که در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و انبساط و انقباض نداشته باشد. همچنین  پس از نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای، باز و بسته شدن آن بایستی به راحتی و بدون زحمت و بدون استفاده از دست انجام شود.

انجام سرویس‌های نگهداری جهت تأمین امنیت درب اتوماتیک

رعایت تمامی موارد عنوان شده‌ی فوق جهت تأمین امنیت درب اتوماتیک می‌طلبد که کلیه مصرف‌کنندگان و استفاده کنندگان از آن شناخت کافی و لازم را داشته باشند. از موارد مهمی که اهمیت فراوانی دارد انجام سرویس‌های دوره‌ای است. پس از نصب درب اتوماتیک، زمان و شیوه نگهداری و همچنین نحوه انجام جزئیات آن برای مدیر ساختمان و یا مصرف‌کنندگان آن توسط نصاب گفته می‌شود که باید در موعد مقرر نسبت به انجام سرویس‌های دوره‌ای اقدام گردد.

بررسی امنیت انواع درب اتوماتیک

معمولاً ساختار درب‌های اتوماتیک به گونه‌ای است که با توجه به نوع، اندازه و ابعاد آن و همچنین موتور حرکت‌دهنده قابلیت‌های مختلفی دارند. میزان حجم باز و بسته شدن در طول روز و یا مدت زمان مشخصی در میزان عملکرد و کارآیی آن تأثیرگذار بوده و دارای اهمیت است. در صورت استفاده بیش از حد معمول، احتمال آسیب دیدن و پایین آمدن امنیت درب اتوماتیک متصور خواهد بود. یکی دیگر از موارد مهم در خصوص حفظ بالای امنیت درب اتوماتیک باید رعایت شود این است که در صورت وجود هر گونه عیب و نقصی در کارکرد درب، تعمیر و سرویس آن به افراد و تعمیرکاران خبره سپرده شود.

در حال حاضر در مراکز مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، تفریحی و غیره از درب های اتوماتیک استفاده می شود. درب های اتوماتیک به مانند هر وسیله الکتریکی دیگری دارای یک عمر مفید هستند و پس از آن به مرور زمان اشکالاتی در آنها پدیدار شده و نیاز به تعمیر پیدا می کنند، و به همین دلیل و برای پشتیبانی از این درب ها ما در مجموعه تخصصی آتی در کار تعمیر درب اتوماتیک را انجام می دهیم.

شرکت آتی دُر این افتخار را دارد که سابقه سال‌ها فعالیت در تأمین و وارد کردن انواع درب اتوماتیک داشته و نیاز کشور را در این حوزه تأمین نماید. کارشناسان خبره و تکنسین‌های ماهر و باتجربه این شرکت آمادگی ارائه هر گونه مشاوره و راهنمایی در خصوص خرید، نگهداری، تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای را به همه هموطنان دارند. شرکت "آتی دُر atidoor.com" به پشتوانه اعتبار چند ساله، اصالت محصولات عرضه شده را تضمین نموده و ضمانت بازگشت محصول بی‌کیفیت گواه صدق این ادعا می‌باشد. انجام پشتیبانی‌های لازم و خدمات پس از فروش و همراهی همیشگی با پروژه‌های اجرا شده در سرلوحه کارشناسان شرکت آتی دُر قرار دارد که با مراجعه به سایت این شرکت از انواع محصولات و خدمات می‌توان بهره‌مند شد. 

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید