چندین دهه است که فناوری ردیابی خودرو جایگاه ویژه‌ای در صنعت حمل و نقل پیدا کرده است. پس از ظهور این فناوری در سال ۱۹۷۸، از اواخر دهه ۹۰ میلادی تاکنون پیشرفت‌های بسیاری در این زمینه در جهان انجام شده است.

نرم افزار ردیابی خودرو و یک خیال آسوده در مدیریت ناوگان حمل و نقل

ردیاب خودرو نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های ناوگان حمل و نقل و فراهم آوردن نظارت کامل  برای مدیریت بر خودروهای خود دارد. البته شغل‌ها و صنوف مختلف و حتی اشخاص نیز می‌توانند از مزایای این فناوری در تسهیل فعالیت‌های خود استفاده کنند. از طرفی استفاده از نرم‌افزارهای ردیاب خودرو بر روی موبایل دیگر حتی بکار بردن آنها در فعالیت های سازمانی و شخصی را به حدی ساده کرده است که دیگر نمی‌توان از قابلیت‌های ردیابی خودرو گذشت. اما چرا باید ردیاب را به عنوان یک جزء مهم در مدیریت ناوگان حمل و نقل محسوب کرد ؟ اصلا چگونه می‌توان یک ردیاب مناسب را تهیه کرد؟

فناوری ردیاب خودرو چیست؟

این فناوری ترکیبی از ردیابی موقعیت مکانی یک وسیله نقلیه با یک رابط نرم‌افزاری است که اطلاعات خودرو را به مرکز کنترل منتقل می‌کند. در سازمان‌ها از این اطلاعات می‌توان برای تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه و برنامه‌ریزی‌های آینده استفاده کرد. با ردیاب‌ خودرو به داده‌های مختلفی از مکانیابی لحظه‌ای و واقعی تا برنامه‌ریزی مسیر حرکت، اطلاعات روشن یا خاموش بودن وسیله نقلیه، برآورد مصرف سوخت، عملکرد و تحلیل رفتار راننده دسترسی خواهید داشت. حال ببینیم ردیابی چه تاثیری بر مدیریت ناوگان حمل و نقل دارد و این خیال آسوده را چگونه می‌توانیم از آن خود کنیم؟

نرم افزار ردیابی خودرو و  دستیار ویژه در برنامه‌ریزی محدوه مسیر حرکت

به عنوان یک مدیر ناوگان برای نظارت دقیق بر ناوگان خود و برنامه‌ریزی حرکتی نیاز است که محدوده مسیر هر خودرو از پیش مشخص باشد. حتما شما هم با در اختیار داشتن تعداد زیادی خودرو پیش از اعزام آنها به ماموریت، برای هر یک مکان و مسیر مشخصی را برنامه‌ریزی و اعلام می‌کنید؛ برنامه‌ای که در صورت عدم رعایت راننده، فعالیت‌ها با مشکل مواجه می‌شود. خوب...در نظر بگیرید شما با استفاده از یک دستیار ویژه برنامه‌ها و مسیرهای مختلف را بررسی و بهترین آن از لحاظ کاهش زمان سفر، نبود ترافیک را پیش بینی کرده و به راننده اعلام نمایید. حتما شما چندین مسیر جایگزین را نیز پیش بینی کرده‌اید تا در صورت اینکه عبور از یک مسیر به دلایل مختلف امکان پذیر نبود، به راحتی تغییر مسیر را به راننده اطلاع دهید. چه دستیار جالبی! مسلما شما هم بدنبال همکاری هستید که به شما در تعریف محدوده برای راننده خودرو کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرم افزار مدیریت ناوگان به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://pishgamanasia.com/fleet-management/

خیال آسوده و تامین امنیت با ردیابی آنلاین

وقتی مسیر حرکت خودرو از قبل برای راننده مشخص باشد، یک ردیاب کوچک می‌تواند ناظر شما در کل مسیر حرکت باشد. با استفاده از آن می‌توانید بصورت لحظه‌ای و آنلاین از روی نقشه مسیر حرکت خودرو را کنترل کنید و در صورت عبور از محدوده مجاز حرکتی، اعلان و هشدار لازم را به وی اعلام کنید. از طرف دیگر ترکیب  آن با سنسورهای حرکتی و شتاب خودرو، برای شما این امکان را فراهم می‌کند که در صورت تخلف راننده به عنوان مثال سرعت غیر مجاز، گزارش لازم و لحظه‌ای را به مدیر ارسال نماید. از طرفی اگر در مواردی خودروی شما به سرقت رفت، با شناسایی موقعیت مکانی خودرو از طریق ردیاب می‌توانید اطمینان خاطر از پیدا شدن سریع آن داشته باشید.  در هر صورت با ردیاب خودرو  یک چشم ناظر همیشه همراه شماست.

نرم افزار ردیابی خودرو

نرم افزار ردیابی به عنوان یک ناظر همراه برای گزارش تخلفات راننده

گفتیم که استفاده از سنسور حرکتی و ترکیب آن با ردیاب خودرو امکان کنترل هر گونه حرکت غیر معمول راننده مانند ترمز ناگهانی، توقف بیش از اندازه یا سرعت زیاد را به مدیریت منتقل می‌کند. مسلما پس از تشخیص این موارد هر گونه اطلاع رسانی به موقع می‌تواند از حوادث بسیاری جلوگیری کند. حتی در صورتی که راننده از مسیر حرکتی خود منحرف شده باشد با استفاده از نرم‌افزار ردیابی ناوگان  ارسال خودکار هشدار از طریق موبایل، راننده را از تخلف خود و اصلاح آن مطلع کرد.  در هر حال درست است که هر انسانی جایز الخطاست اما در یک ناوگان خودرو هر خطا می‌تواند معادل از دست رفتن سرمایه عظیمی باشد که باید در کوناهترین زمان ممکن اطلاع لازم به راننده برای جلوگیری از آن باید اعمال شود.

نرم افزار ردیابی و یک محاسبه گر عملکرد راننده

هر مدیری بدنبال آن است که بصورت خودکار و دقیق عملکرد راننده را محاسبه کند. نرم افزار ردیابی می‌تواند بر اساس مسافتی که خودرو طی کره و زمان اعزام آن به ماموریت و حتی ثبت ساعات ورود و خروج خودرو عملکرد راننده را در اختیارتان قرار دهد. ثبت این موارد یعنی اینکه حقوق و دستمزد رانندگان با رعایت عدالت قابل محاسبه است. جالب نیست؟ شما با یک نرم‌افزار ردیابی به چه خدمات یدسترسی خواهید داشت...

نرم‌افزار ردیابی و یک کنترل گر کامل

یک خدمت جالب توجه دیگر...کافی است یک سنسور وزن بار یا مصرف سوخت را با ردیاب ترکیب کنید. در این صورت هر گونه تخلف راننده در کاهش عمدی وزن بار را متوجه خواهید شد. یعنی یک عامل مهم در جلوگیری از قاچاق کالا. ضمن اینکه دانستن مصرف سوخت خودرو به شما اطلاعات خوبی برای برنامه‌ریزی هزینه‌های سوهت را در اختیار قرار می‌دهد.

در این میان نگران خاموش کردن عمدی ردیاب توسط راننده هم نباشید! نرم‌افزار طوری طراحی می‌شود که در صورت خاموش شدن ردیاب اعلان لازم به مدیریت ارسال می‌شود. این یعنی امنیت کامل و کنترل مناسب همه جانبه

چگونه یک ردیاب مناسب را برای ناوگان حمل و نقل خود انتخاب کنیم؟

مسلما انتخاب ردیاب فعالیتی تخصصی است که نیاز به ارایه مشاوره از جانب افراد فعال در این حوزه را دارد. اما پیش از هر تماسی لازم است که شما در ابتدا درک صحیحی از وضعیت فعلی ناوگان خود داشته باشید. بنابراین انتظارات خود از ردیابی را بر حسب وضعیت فعلی ناوگان خود بصورت کامل مشخص کنید. در این صورت شرکت دارنده خدمات مربوط به ردیابی می‌تواند بر اساس نیاز و انتظاراتان، بهترین مشاوره را به شما ارایه دهد. حتما هنگام مذاکره فرایند اجرایی مد نظر شرکت جهت پیاده‌سازی سیستم ردیابی و پشتیبانی پس از فروش را جزء سوالات اصلی خود قرار دهید.

شرکت پیشگامان آسیا برای شما یک پیشنهاد ویژه دارد

اطلاعاتی که در این مقاله ارایه شد، با هدف فراهم کردن دیدی کلی برای شما بعنوان آگاهی از ضرورت اجرای ردیابی خودرو و ناوگان تحت سرپرستی‌تان بود. ما اعتقاد به شفاف‌سازی کلیه موارد برای مشتریان خود هستیم تا در آسودگی خیال انتخاب کنند. پکیجی که ما در حوزه ردیابی با بهره‌گیری از ردیاب‌های شرکت معتبر اروپایی تلتونیکا به همراه نرم‌افزار ویژه مدیریت ناوگان حمل و نقل ارایه می‌دهیم، بسته کاملی است از هر آنچه مد نظرتان است. با این حال اگر پس از مطالعه این مقاله همچنان نیازمند اطلاعاتی بویژه میزان سرمایه‌گذاری و خدمات پشتیبانی ما در این خصوص داشتید، حتما با کارشناسان شرکت جهت مشاوره رایگان در تماس باشید.

راستی نرم‌افزار ردیابی خودروی ما اپلیکیشن هم دارد. ما از طریق موبایل، برای کنترل و نظارت بر ناوگان شما حداکثر سادگی برای دسترسی را قرار داده‌ایم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با پیشگامان آسیا در ارتباط باشید:

پیشگامان آسیا (https://pishgamanasia.com/)

آدرس دفتر مرکزی : شیراز خیابان نادر کوچه ۱۰ ساختمان دماوند واحد ۱

آدرس دفتر تهران : خیابان فتحی شقاقی پلاک ۷ واحد ۸

تلفن فروش تهران: ۰۲۱۴۴۶۱۸۶۹۷ – ۰۲۱۴۴۶۱۸۶۹۳

تلفن فروش شیراز: ۰۷۱۳۲۳۱۸۶۸۹

ایمیل: info@pishgamanasia.com

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید